** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Enbens-stativ till teleobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har ju ett 600/4 III och då är det ju passande med en RRS LCF 53. Man måste beställa den från RRS i USA men det brukar inte vara något problem. Med en sådan fot så passar alla Arca Swiss anpassade huvuden, och det är nog den vanligaste standarden. Du byter alltså ut originalfoten på objektivet mot denna.
 
Du har ju ett 600/4 III och då är det ju passande med en RRS LCF 53. Man måste beställa den från RRS i USA men det brukar inte vara något problem. Med en sådan fot så passar alla Arca Swiss anpassade huvuden, och det är nog den vanligaste standarden. Du byter alltså ut originalfoten på objektivet mot denna.

Aha, okej. Jag skall inom någon butik idag eller imorgon och kolla. Skall ut en sväng på söndag är väl planen om inte jobbet kommer i vägen. Tack så mycket för tipset
 
Det går väl att skruva fast en Arca swiss platta på canons stativfäste? Nackdelen är väl att de kan vrida sig
 
Köp inte för kort enbenstativ ...

Använder Benro C-49T och på det ett enkelt Arca fäste (med gänglim).
På objektivfoten har jag en lång Arca snabbplatta (för att kunna balansera när det monteras i gimbal). Snabbplattan kan inte vrida sig om du sätter fast den med två skruvar.

Benro C-49T
8X Karbon Fiber
Sektioner 5
Max höjd 185.5 cm
Min höjd: 54.5 cm
Maxlast: 25 kg
Sektioner: 5
Rör max: 36 mm
Rör min 22 mm
Stativgänga: 1/4" & 3/8"
Vikt: 720 g
 

Bilagor

  • IMG_3786.JPG
    IMG_3786.JPG
    670.9 KB · Visningar: 3
  • IMG_3791.JPG
    IMG_3791.JPG
    289.5 KB · Visningar: 3
ANNONS