Dönitz
Aktiv medlem
Kollade lite på dpreview.com och såg att en ny Firmware till 20D finns.
http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html
http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stöd för ett nytt tillbehör är en betydande förändring.BeachMagnus skrev:
Men varför döpa den till 2.0 då?
BeachMagnus skrev:
Jag tror det är som föregående talare sa att den innehåller lite fler uppdateringar. Bara att Canon inte vill medge sina brister. Fast vad vet jag ..rastlös på jobbet.
Magnuz skrev:
20D är ju en bugg i sig, så bugfixar behöver ju ut helt klart, jag slänger snart min eller köper en 350D i protest, en gång till och min avtryckare inte fungerar efter uppdateringen och den åker ut genom fönstret..... läg ett bud på den annars, jag vill snart inte se den, men ljuset i tunneln är uppdateringen nu, så det känns skönt!!!
En vanlig princip för versionsnumrering är att öka på förstasiffran när man inför ny funktionalitet, som i det här fallet, och att öka på andra- och/eller tredjesiffran vid mindre ändringar.BeachMagnus skrev:
Kakelgasten skrev:
Förstår inte att du inte lämnar in den och utnyttjar garantin då?
Magnuz skrev:
Jo jag ska göra det (men kan inte vara utan kameran just nu) men jag har läst endel på nätet om detta problem och den finns tydligen ganska många som har problemet... /M
Så vitt jag sett nämner du inget om att kameran hänger sig och du måste ta ut batteriet för att få igång den som var felet för de andra. Ditt problem var väl mer att AF:en har svårt att hitta fokus?Magnuz skrev:
...men jag har läst endel på nätet om detta problem...
Jaha, för i din originaltråd sade du istället "...den röda autofokusen i displayen står och blinkar snabbt..." vilket betyder just att den INTE lyckas autofokusera och då inte SKALL gå att trycka av.Magnuz skrev:
AF hittar fokus...
P.R. skrev:
Jaha, för i din originaltråd sade du istället "...den röda autofokusen i displayen står och blinkar snabbt..." vilket betyder just att den INTE lyckas autofokusera och då inte SKALL gå att trycka av.
Men om den nu klarar att autofokusera (AF-indikatorn lyser fast) men ändå inte går att trycka av och till råga på allt dessutom hänger sig låter det som att du fått ett extremt måndagsexemplar med två olika allvarliga fel. Hoppas det ordnar sig.
Nej om ljuset räcker och motivet tillräckligt kontrastrikt så skall den självklart kunna autofokusera men att det inte går att trycka av när autofokus inte fungerar (när AF-indikatorn blinkar) är inget fel i sig.Magnuz skrev:
Den står och blinkar men ett 17-40 4L ska väll inte bete sig så?
Magnuz skrev:
Så nu har jag uppdaterat till nya firmware:n, fortfarande problem med autofokus och avtryckaren, nån som kan låna ut en Canon 20D helgen 30-31 april då jag ska fota ett brölopp så jag får iväg min på service? betalar givetvis, bor i Göteborg...
/Magnus