Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EOS 20D, preview på dpreview.
- Trådstartare sagan
- Start datum
dagr
Aktiv medlem
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Ser ju ut som en trevlig spec. Dock bara 6 bilder i bufferten i RAW-läge. Puh! Plånboken kan andas ut. Jag behåller min 10D ;o)
Megapolare
Aktiv medlem
Men någon prisbomb blev den ju inte i vart fall. 15 000 utan lins, den dödar absolut inte intresset för varken 300D eller D70.
Har dock inte hittat nåt pris på linsen (17-85) ännu.
Kul att Canon hänger på Nikon och satsar på aps formatet. Det verkar onekligen som om fullsize sensorerna låter vänta på sig.
Detta blir en guldkamera för de som köper den!
//
Har dock inte hittat nåt pris på linsen (17-85) ännu.
Kul att Canon hänger på Nikon och satsar på aps formatet. Det verkar onekligen som om fullsize sensorerna låter vänta på sig.
Detta blir en guldkamera för de som köper den!
//
Megapolare
Aktiv medlem
listpris är 1599 euro. Köper man på någon av de något billigare internetbutikerna (Scandinavian/Cyber) så borde priset bli ca 15000 kr (min spekulation, D70 har listpris 1099 euro och säljs i Sverige för ca 10 000 kr).
Till det kommer då lins, det är inte 17-85 linsen som ingår i kitet som kostar en tusenlapp extra, utan istället den gamla af-s 18-55 (enligt Dpreview). Så 17-85 linsen blir kanske inte så billig, tippar på några tusenlappar.
Till det vertikalgrepp för den som önskar. Absolut inte dyrt, men som sagt ingen prisbomb.
Oxo blixten, 580EX, den är ny den med!
20D är inget för uppgraderaren från 10D!
//
Till det kommer då lins, det är inte 17-85 linsen som ingår i kitet som kostar en tusenlapp extra, utan istället den gamla af-s 18-55 (enligt Dpreview). Så 17-85 linsen blir kanske inte så billig, tippar på några tusenlappar.
Till det vertikalgrepp för den som önskar. Absolut inte dyrt, men som sagt ingen prisbomb.
Oxo blixten, 580EX, den är ny den med!
20D är inget för uppgraderaren från 10D!
//
Senast ändrad:
Megapolare
Aktiv medlem
En prisbomb hade det varit om, så som någon påstod i en annan tråd här på fs, 17-85 gluggen ingått i listpriset 1599 euro.
Som sagt, prisvärt
//
Som sagt, prisvärt
//
Linmajon
Aktiv medlem
5fps låter ganska imponerande. Ofattbart att den hinner tanka ur 8Mpix,12 bitar från sensorn mellan varje ruta (12.3Mb). Konstruktörerna har jobbat duktigt...puppetm skrev:
Iiiiiiihhh porrljud
Tillskillnad ifrån symaskinen (d70:n)
joakim_hansson
Aktiv medlem
sagan skrev:
Hm..blir priset 15 000:- + att man måste köpa nytt vertikalgrepp, vilken ger ett pris på runt 17 000:-...det är för mycket.
Håller helt klart med dig här Kim, kanske bättre att spana efter en begagnad 1D Mk2 nästa år för min del i alla fall, vist det blir dyrare än en 20D men det tror jag det e värt.
Bruset på 20D verkar ju inte vara så extremt mycket mindre än 10D heller.
-Skönt att man kan andas ut gällande investering i ett nytt hus för ett tag framöver
Linmajon
Aktiv medlem
Nä, det blir nog ganska få som uppgraderar från 10D utan vidare. Man ska nog ha särskilda skäl isåfall. Kan tänka mig att sportfotografer med begränsad budget kanske slår till.sagan skrev:
Inte dyrt och absolut prisvärt..men jag har ju redan en 10D så det är inte akut på något sett.
Jag tror vi får vänta ett bra tag på en ny DSLR från Canon nu, kanske ett par år. Ser inget direkt utrymme för en 3D heller faktiskt.
jonasbengtsson
Medlem
Undra om Svenska Canon kommer att förbeställa mer än ett exemplar?
starnut
Aktiv medlem
Är lite lättad, över att priset hamnar runt 15k, fick griller i huvudet att jag skulle byta min nya D70 mot en 20D, hade den kostat 13k med kitoptik inkluderad så hade jag vart sugen, rätt omotiverat byte isåfall är väldigt nöjd med D70 men man dras ju med i diskusionerna här och får lust att spendera. Nu blir det nog nåt vettigare istället, en väska skulle inte skada.
Men för alla som får tag i en 20D blir det säkert en superbra kamera.
Men för alla som får tag i en 20D blir det säkert en superbra kamera.
JalleS
Aktiv medlem
På gränsen...
men eftersom jag har en 300D och redan sedan tidigare har funderat på en 10D så är det lite lättare för mig (så jag kör på). Men jag är glad över att jag ställde mig "huset" kön eftersom det blev "fel" objektiv i paketet.
Men jag ser att man på Dpreview redan börjar leta fel... 6 RAW buffer! "Katastrof..."
Och en "tre-vägs-switch"... Katastrof. Jag kan råka slå av kameran av misstag när jag ska slå av "control dial".
I vissa fall så letar man efter problem som inte finns där
-jalle
men eftersom jag har en 300D och redan sedan tidigare har funderat på en 10D så är det lite lättare för mig (så jag kör på). Men jag är glad över att jag ställde mig "huset" kön eftersom det blev "fel" objektiv i paketet.
Men jag ser att man på Dpreview redan börjar leta fel... 6 RAW buffer! "Katastrof..."
Och en "tre-vägs-switch"... Katastrof. Jag kan råka slå av kameran av misstag när jag ska slå av "control dial".
I vissa fall så letar man efter problem som inte finns där
-jalle
sagan skrev:
Inte dyrt och absolut prisvärt..men jag har ju redan en 10D så det är inte akut på något sett.
17 000:- är för mycket för min del...jag hade räknat med ett pris runt 12-13 tusen och att inte behöva köpa nytt vertikalgrepp..
Något objektiv behöver jag inte.