Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos 5

Produkter
(logga in för att koppla)

LCF

Avslutat medlemskap
Hej underbara fotosidanmänniskor

Jag har äntligen nyligen införskaffat en Eos 5 som ny huvudkamera och jag har förstås ett par frågor.

Jag har tittat lite som hastigast i manualen men jag har inte funnit något sätt att använda skärpedjupskontroll utan ögonstyrning - går det inte?

Jag undrar också om man kan använda både VG-10 och BP-5 samtidigt. BP-5 har ju en sladd från batterierna till kameran går det inte att fästa den direkt på kameran?

Johan, nu med drömkamera

JA. De går att köra samtidigt. Jag har haft BP-5 och måste säga att det är ett extremt överskattat tillbehör. Väldigt klumpigt och besvärligt att använda. Alldeles för stora batterier. Sladden till BP-5 ansluts genom batteriluckan (som medföljer) som har ett hål.

Du kan välja så stjärnknappen för tummen funkar som skärpedjupskontroll.
Står hur man gör i bruksamvisningen.
Jätte simpelt

har för mig att det finns en sån där nedbländningsknapp-pryl på framsidan precis till höger om objektivet. När man ska skjuta och håller om objektivet m vänsterhanden sitter den perfekt för vänster långfinger.

Eller minns jag fel?

DU HAR FEL :)

erhu skrev:
har för mig att det finns en sån där nedbländningsknapp-pryl på framsidan precis till höger om objektivet. När man ska skjuta och håller om objektivet m vänsterhanden sitter den perfekt för vänster långfinger.

Eller minns jag fel?

-Markus- skrev:
Du kan välja så stjärnknappen för tummen funkar som skärpedjupskontroll.
Står hur man gör i bruksamvisningen.
Jätte simpelt

Man borde kanske skaffa glasögon.

Tack så mycket för hjälpen det funkar precis som du har säger Markus.

lcf, nu med skärpedjupskontroll

ANNONS
Götaplatsens Foto