WeeBee
Aktiv medlem
-Varför envisas canon att hålla Instegs kamerona med sekvenser under 4b/s? Skulle vilja ha 4bps. Varken mer eller Mindre; Ska man ha mer får man gå till högre modeller, men hoppet från 3,7bps till 6,3bps (50D) är ganska rejält jämfört med 6.3bps till 8bps.
-Varför satsade man SÅ mycket på video att man var tvungen att FÖRSÄMRA antalet JPG och RAW som går att fota i sekvens eftervarandra? (500D 9 RAW vs 550D 6 RAW i sekvens| JPEG ännu värre: 500D 170st vs 550D 34st.(!!!))
-Rullande meny-scroll; Varför fick inte 550D scroll-funktionen från 7D och 1D? (Har även 5D? Minns inte). Jag menar; Till och med min Powershot kompakt har scroll-knappen! Så mycket snabbare att "rulla" bokstavligen genom de hundratals bilderna man har än att konstant knappa sig frammåt.
-Ska en 100% täckande sökare vara så svårt att få in petat i en 550D kropp?
Kan någon svara på dessa frågor med ett vettigt svar?
MVH
Num
-Varför satsade man SÅ mycket på video att man var tvungen att FÖRSÄMRA antalet JPG och RAW som går att fota i sekvens eftervarandra? (500D 9 RAW vs 550D 6 RAW i sekvens| JPEG ännu värre: 500D 170st vs 550D 34st.(!!!))
-Rullande meny-scroll; Varför fick inte 550D scroll-funktionen från 7D och 1D? (Har även 5D? Minns inte). Jag menar; Till och med min Powershot kompakt har scroll-knappen! Så mycket snabbare att "rulla" bokstavligen genom de hundratals bilderna man har än att konstant knappa sig frammåt.
-Ska en 100% täckande sökare vara så svårt att få in petat i en 550D kropp?
Kan någon svara på dessa frågor med ett vettigt svar?
MVH
Num