Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 6d + BG-E13 för 8.500:- - Bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomasuser

Aktiv medlem
Allmän fråga om priset är ok. Fint skick. Inte intresserad om MkII är bättre eller så utan en ren prisfråga.
Vad tycker ni man ska ge för bara kameran?

// Thomas

Edit: Såg den på prisjakt för 12.000 men det priset kanske inte är relevant?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Allmän fråga om priset är ok. Fint skick. Inte intresserad om MkII är bättre eller så utan en ren prisfråga.
Vad tycker ni man ska ge för bara kameran?

// Thomas

Edit: Såg den på prisjakt för 12.000 men det priset kanske inte är relevant?
De tre senaste sålda på Tradera:

1. 7600 kr. Kamera som gått ett fåtal exponeringar och allt ingår som när den var nyköpt.

2. 6895 kr. Som ovan fast med två batterier.

3. 7500 kr. Färgskav. Annars som nr 1.

Ett batterigrepp här blev aldrig sålt för 1000 kr https://www.tradera.com/item/340230/301959944/canon-bg-e13-batterigrepp-for-eos-6d-i-nyskick-
 

Astacus

Aktiv medlem
Allmän fråga om priset är ok. Fint skick. Inte intresserad om MkII är bättre eller så utan en ren prisfråga.
Vad tycker ni man ska ge för bara kameran?

// Thomas

Edit: Såg den på prisjakt för 12.000 men det priset kanske inte är relevant?
Finns ju åtminstone en som är billigare än så här på fotosidans annonsmarknad :)
(Med relativt få exponeringar)
 

rronnbac

Aktiv medlem
Det är kanske lite i överkant, men inte ockeracktigt.

En fråga du bör ställa dig är om du tillhör den sort som vill ha/kommer att använda batterigrepp.

För egen del kan jag säga att jag nästan aldrig kommer mig för att montera batterigreppet på min 6D.

Blir det inte av för dig heller så har batterigreppet inget värde för dig, och det är.verkligen inte ett hett tillbehör på begagnat-marknaden.
 

Thomasuser

Aktiv medlem
Tack för svaren!

Har nog (kanske, eventuellt, möjligen - velig som ni märker) bestämt mig för att hoppa av så jag kan väl tillägga att jag hittade den på Scand Photo med 6 månaders garanti. Det sätter ju priset i ett lite annat läge.
(Ville inte avslöja källan innan jag hunnit tänka på det en stund med risk för att någon annan hoppade in :))

//Thomas
 
ANNONS