Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Eos 6D
- Trådstartare Finafisken
- Start datum
StaffanW
Aktiv medlem
Måste nog säga att det mest inovativa i dom ryktena är namnet 6D, då dom flesta andra tror på namnet 5DMKII.
Tycker dom flesta andra rykten går hand i hand med pma-ryktena och är ganska logiska. Tex 16MP upplösning och med en DIGICIII processor blir det 4b/s.
Här är pma-ryktena:
- 16,7 megapixel 24 x 36mm CMOS sensor
- ISO 100-3200 (50-6400 i expanderat läge)
- 4 b/s seriebildtagning
- 9 punkters autofokus, samtliga punkter korslagda
- Vädertätad ungefär som 40D
- Sensorrengöring
- 3" lcdskärm med LiveView
- Högdagerprioritet
Då får jag väl tillägga ytterligare några punkter som jag tror på:
Troligtvis
- pris 27-30.000:-
- 1 DIGIC III processor
- 14 bitars färgdjup
- 3 stycken egna förinställningar på programratten
- AF-on knapp på kamerans baksida som 40D, 1D och 1Ds
- utbytbara sökarskivor
- AutoISO
- Ljusare sökarbild än 5D
- Bildformat JPEG, RAW och sRAW
Möjligtvis
- Möjlighet att justera enskilda objektiv
- Maskningsmöjlighet till formaten 6:6, 3:4, 4:5, 6:7, 10:12 och 5:7 (som 1DsMKIII har)
Tycker dom flesta andra rykten går hand i hand med pma-ryktena och är ganska logiska. Tex 16MP upplösning och med en DIGICIII processor blir det 4b/s.
Här är pma-ryktena:
- 16,7 megapixel 24 x 36mm CMOS sensor
- ISO 100-3200 (50-6400 i expanderat läge)
- 4 b/s seriebildtagning
- 9 punkters autofokus, samtliga punkter korslagda
- Vädertätad ungefär som 40D
- Sensorrengöring
- 3" lcdskärm med LiveView
- Högdagerprioritet
Då får jag väl tillägga ytterligare några punkter som jag tror på:
Troligtvis
- pris 27-30.000:-
- 1 DIGIC III processor
- 14 bitars färgdjup
- 3 stycken egna förinställningar på programratten
- AF-on knapp på kamerans baksida som 40D, 1D och 1Ds
- utbytbara sökarskivor
- AutoISO
- Ljusare sökarbild än 5D
- Bildformat JPEG, RAW och sRAW
Möjligtvis
- Möjlighet att justera enskilda objektiv
- Maskningsmöjlighet till formaten 6:6, 3:4, 4:5, 6:7, 10:12 och 5:7 (som 1DsMKIII har)
matnyttige
Aktiv medlem
Samma site skrev ju om en Canon 7D för några veckor sedan. Priset på den skulle bara vara 1899 $.
Det går många rykten och det gjorde det om EOS 1 D Mk III, men någon prickade in det mesta innan nyheten var officiell.
Det går många rykten och det gjorde det om EOS 1 D Mk III, men någon prickade in det mesta innan nyheten var officiell.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
paco
Aktiv medlem
"15,000s beautiful Russian women wating for you. Find your love now."
Det här verkar mer intressant på sidan än att spekulera i ännu en ny kamera. Kolla formuleringen, "femtontusental" eller nåt på svenska. Tyder på att det är runt 15 tusen och är inget som är taget ur luften till skillnad på resten.
Det här verkar mer intressant på sidan än att spekulera i ännu en ny kamera. Kolla formuleringen, "femtontusental" eller nåt på svenska. Tyder på att det är runt 15 tusen och är inget som är taget ur luften till skillnad på resten.
StaffanW
Aktiv medlem
Bilagor
Patrik Palombo
Aktiv medlem
Nu när D3 kommer med sitt låga brus är väl chansen större att Canon försöker ta steg uppåt och "krossa" Nikon med att ha en liten småbildskamera men minimalt brus på högre ISO och runt 14mpx.. och minst 6/bps. Vill folk ha 16mpx finns ju begagnade 1Ds mkII vart efter
Och angående namnet så är det ju ingen som vet.. 5D är ju en 30D med stor sensor, så 6D är ju inte omöjligt.. EOS 3 var ju mer lik 1D än 5D. "Mark" kanske dom bara sätter på 1D eftersom 1D klart låter som det bästa
Och angående namnet så är det ju ingen som vet.. 5D är ju en 30D med stor sensor, så 6D är ju inte omöjligt.. EOS 3 var ju mer lik 1D än 5D. "Mark" kanske dom bara sätter på 1D eftersom 1D klart låter som det bästa
Patrik Palombo
Aktiv medlem
Jasså?
Då blir det väl mkt redigera bort röda ögon då
Då blir det väl mkt redigera bort röda ögon då
tobbenix
Aktiv medlem
Re: Å så här såg den ut eller. 
Äntligen! Dom där knapparna på vertikalgreppet har jag längtat efter!
Äntligen! Dom där knapparna på vertikalgreppet har jag längtat efter!
mentalslapp
Aktiv medlem
Ajdå! Dom har tagit bort printknappen!
StaffanW
Aktiv medlem
Bilagor
hw-tph
Aktiv medlem
StaffanW skrev:
Ok, det blev 7D...
Jag skulle passa mig för att använda den sidan som facit. Det är ungefär som att använda lunarstorm för omvärldsbevakning.
upcdatabase.com är en hemmapularsida där vem som helst får lägga in vad de nu vill. Många fejker, speciellt kameraprylar, har dykt upp där. Var så god, uppdatera eller lägg in vad du vill.
Den här "7D" har funnits där sedan tidigare, snart ett år tror jag. Att den har modifierats senast 25:e oktober innebär inte att den lagts in nu.
Men så klart, jag vet inget särskilt jag heller. Kanske blir det en 7D, kanske blir det en 5D MkII eller något helt annat.
StaffanW
Aktiv medlem
Så sant, så sant. Det enda man egentligen med största sannolikhet kan säga är att 5D finns..hw-tph skrev:
Jag skulle passa mig för att använda den sidan som facit. Det är ungefär som att använda lunarstorm för omvärldsbevakning.
upcdatabase.com är en hemmapularsida där vem som helst får lägga in vad de nu vill. Många fejker, speciellt kameraprylar, har dykt upp där. Var så god, uppdatera eller lägg in vad du vill.
Den här "7D" har funnits där sedan tidigare, snart ett år tror jag. Att den har modifierats senast 25:e oktober innebär inte att den lagts in nu.
Men så klart, jag vet inget särskilt jag heller. Kanske blir det en 7D, kanske blir det en 5D MkII eller något helt annat.
..och att det troligtvis kommer en uppföljare någon gång i framtiden.
Eftersom segmentet 5D är nytt, är det ju också väldigt svårt att säga om den som 1D kamerorna kommer att få MKII beteckning, eller nytt namn som 40D/400D serierna.
OM den nu kommer i jan/feb ska det bli spännande att se vad som hänt på 2,5 år sedan 5D kom. Canon har då också haft 1 års mer utvecklingstid än 1DMKIII.
Om det nu blir 16MP och 4b/s med en DIGICIII processor återstår att se.
DIGICII kom väl ut för första gången 2004 i 1DMKII och 2 år senare 2006 kom DIGICIII i IXUS 900 om jag inte minns fel.
Tänk OM vi nu 2008 får en DIGICIV. Vore inte helt fel med 16MP och 6b/s...
matnyttige
Aktiv medlem
Så fula kameror finns inte!
Rogerber
Aktiv medlem
Re: Re: Varför inte 3D
Tittar man noga står det mark III på bilden... Kanske är nästa version efter mark II.
StaffanW skrev:
Tror ändå mer på 5DmkII
Tittar man noga står det mark III på bilden... Kanske är nästa version efter mark II.
StaffanW
Aktiv medlem
Skulle nog vara svårt att få plats med prismat också...matnyttige skrev:
Så fula kameror finns inte!
StaffanW
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Varför inte 3D
Det står faktiskt Mark II, men när jag skalade ner bilden, ser det dock helt riktigt ut som Mark III...Rogerber skrev: