Brewmeister
Ny medlem
Hej!
Jag planerar att investera en ny kamera och tanken är att sitta och beställa redan ikväll.
Jag har spenderat flera timmar framför olika Reviews på Youtube, men alla har så olika rekommendationer.
Mina ändamål kommer i huvudsak bestå utav film, men givetvis vill jag kunna fota som vanligt utan kompromisser.
Jag har tidigare alltid fotat motorsport och körde då med en Canon Eos 7d mark ll, men sålde hela utrustningen och
kommer nu att behöva börja om på ruta 1. (Mao helt tomhänt)
De kameror som jag har kikat på är:
1. Canon Eos R
2. Sony A7lll
3. Nikon Z6
4. Panasonic Lumix DC-S1
Vill helst inte spendera mer än ~ 32 000:- och bla Rajala har ju paketlösningar med objektiv under min budget.
Mer gluggar kommer att inköpas med tiden.
Obs, jag är väl medveten om att det släpps nya grejor, så som Canon R5 och R6.
Men dessa hamnar tyvärr utanför min budget.
Skulle verkligen uppskatta era åsikter, då detta är lika jobbigt som att välja kulör på en ny bil..
Jag planerar att investera en ny kamera och tanken är att sitta och beställa redan ikväll.
Jag har spenderat flera timmar framför olika Reviews på Youtube, men alla har så olika rekommendationer.
Mina ändamål kommer i huvudsak bestå utav film, men givetvis vill jag kunna fota som vanligt utan kompromisser.
Jag har tidigare alltid fotat motorsport och körde då med en Canon Eos 7d mark ll, men sålde hela utrustningen och
kommer nu att behöva börja om på ruta 1. (Mao helt tomhänt)
De kameror som jag har kikat på är:
1. Canon Eos R
2. Sony A7lll
3. Nikon Z6
4. Panasonic Lumix DC-S1
Vill helst inte spendera mer än ~ 32 000:- och bla Rajala har ju paketlösningar med objektiv under min budget.
Mer gluggar kommer att inköpas med tiden.
Obs, jag är väl medveten om att det släpps nya grejor, så som Canon R5 och R6.
Men dessa hamnar tyvärr utanför min budget.
Skulle verkligen uppskatta era åsikter, då detta är lika jobbigt som att välja kulör på en ny bil..
Senast ändrad: