Annons

Erfarenheter från Berghs photography

Produkter
(logga in för att koppla)

S-Ekengren

Aktiv medlem
Jag har sökt och kommit in på Berghs fotoutbildning i höst, den som går kvällstid under ett år. Det är ett tag sedan deras utbildning var uppe till diskussion i detta forum, därför är jag nyfiken på de färska erfarenheter som kan finnas.

Min bild är att det är en dyr men intensiv och bra utbildning som kan ta en vidare i fotograferingen. Min ambition är att upprätthålla mig som semiprofessionell, inte att bli fotograf på heltid. Jag vill bli vassare på hantverket främst för att kunna genomföra större fotoprojekt vid sidan av mitt heltidsjobb.

Några saker jag undrar över:
- Någon som gått där de senaste ett, två åren och kan ge en färsk bild av hur utbildningen är?
- Hur lätt eller svårt är det att kombinera kvällskursen med heltidsjobb? Alltså, hur intensiv är den i praktiken? Hur krävande är uppgifterna och lärarna?
- Hur är ambitionsnivån på kursens elever? Det spelar ju rätt stor roll vilka man pluggar tillsammans med, det blir en del av kursen.

Om någon kan bidra med erfarenheter eller tips så är jag tacksam. Jag ska de närmsta dagarna ta ställning till om jag ska tacka ja till platsen eller inte.

/Staffan
 
ANNONS