Annons

Ett "allround obejktiv" till Canon 40D ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Billing

Medlem
Ett "allround objektiv" till Canon 40D ?

Hej!

Funderar att köpa en Canon 40D från England men har inte bestämtm mig vilket objektiv som kan vara bra(är nybörjare på detta) Ska ha objektivet till semesterbilder men skulle också vara bra om det var lämpligt att fota vindsurfing m.m. har kollat runt lite på 70-300 mm:s objektiv.

Har ni något bra tips på objektiv? Min budget är liten så försöker väl hitta ett objektiv för en mindre peng.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Tja! vet ej vad som är en mindre peng i din värld.
som tele kanske en ef70-300 f/4-5,6is (ca5000kr) har en själv och är supernöjd för den pengen.
Som normal kanske en tamron eller sigma 17-50f/2,8. (ca3500kr)
Har du inte råd med dessa bör kanske överväga köpa
ett billigare hus eller ett beg.
Det är bättre och lägga pengen på fin optik än dyrt hus och sämre optik.
Men det klart om din mindre peng är stor så ska du satsa på 300f/4Lis och fota vindsurfing med
plus ett 70-200f/4Lis, Som normal ett 17-55f2,8is.
mvh Jonas

Canons nya kitobjektiv 18-55/3,5-5,6 IS kostar mindre än hälften av vad de föreslagna Sigma/Tamron-gluggarna kostar -- 120 GBP. Och det lär vara alldeles utmärkt.

Okej! tack för svaren! Ni vet inga sidor man kan läsa några recensioner? Får väl ta min vän Google till hjälp.

Ett Tokina 80-400 tror jag skulle passa fint för vindsurfing, å ett Sigma 10-20 sen får man väl hästa till med ngt kring glappet om man behöver det. Ett Tamron 28-75 2.8 skulle kunna greja detta.

Vet dock inte hur autofokus motorerna är i dessa å beror ju givetvis hur man prioriterar men värt o kolla upp.

Tack för svaren! vad skulle ni tro om Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS linsen som något slags mellanting?

Den är förstås inte i klass med objektiv för 10-15000 kr, men lär vara mycket prisvärd.

ANNONS
Götaplatsens Foto