Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ett Andra kamerahus

Produkter
(logga in för att koppla)

Johannes Tallroth

Aktiv medlem
I mitt försök att kombinera det faktum att jag är student och därmed "fattig", med "halvproffesionellt" fotograferande har enfråga rests; Jag har en 350D som jag är mkt nöjd med, men jag är inför en lite mer "seriös" fotoexpedition i behov av ett andra kamerahus. Efter som ekonomin är som den är och jag även är i behov av en del andra prylar så står valet mellan 400D eller en 350D till.
350:n har ju sjunkit en del i pris, och är ju fortfarande en bra kamera. Hur ser ni på saken? Är 400D värd de extra pengarna jämfört med 350D?

Så?

Ska jag köpa en 400D eller en 350D till?

/Johannes

Varför inte kolla efter en bättre begagnad 10D eller 300D? Eller varför inte 20D? Fast du kanske vill ha det mindre huset som 350D/400D erbjuder? I så fall skulle jag välja 400D, först och främst för att det måste vara roligare att ha två olika kameror, men också för att prisskillnaden är så liten. Vidare är ju 2,5" skärmen oumbärlig när man väl vant sig vid den :)

/Daniel

10D och 20D i all ära, men exempelvis batterigrepp etc till 350D är inte kompatibla med dessa. Dessutom tillhör jag dem som uppskattar 350D/400D för deras lilla format, det är tillräckligt med utrustning och vikt att släpa ändå...=)

Kollade just upp priserna igen, och fann, som du skriver, att prisskillnaden mellan 350 och 400 är marginell...

Så det får nog bli en 400D..

ANNONS
Götaplatsens Foto