Annons

Ett par obetydliga noteringar och synpunkter...

Produkter
(logga in för att koppla)

JOOO

Aktiv medlem
Notering 1:
Skulle göra en sökning för att se hur många medlemmar som heter Jonas Olsson och då noterade jag att jag har 49 uppladdade bilder men i mina album, både publicerade och ej publicerade, har jag endast 48 bilder... Då slog det mig att kanske även en bild som jag laddade upp för en tävling är inräknad eller bio-bilden...?

Synpunkt 1:
Eftersom endast de publicerade bilderna är "åtkomliga" för övriga medlemmar så är det väl de bilderna som är "intressanta"... Således bör väl endast de bilderna vara medräknade bland den totala mängden bilder...?

Notering 2:
Har noterat att alla bildkommentarer är synliga även om bilden ej är publicerad...

Synpunkt 2:
Finns det något syfte med det..??? Eller är det endast en störande och missvisande uppgift...? Jag anser nog att det endast är en störande och missvisande uppgift. Självfallet bör endast bilder som kan direktlänkas från bildkommentarerna eller tvärtom vara offentligt synliga. Om övriga bildkommentarer syns på egna Sidan så är det en annan femma.

Kommentarer är alltid trevligt.

Kanske att alla medlemmar skulle ha ett "tävlingsalbum" i vilket tävlingsbilder automatiskt hamnar?

Med kommentarer på opublicerade bilder... Hur menar du då att man kan se dem?

FILM) (ulltand skrev:
Kanske att alla medlemmar skulle ha ett "tävlingsalbum" i vilket tävlingsbilder automatiskt hamnar?
Låter som en god idé.

Med kommentarer på opublicerade bilder... Hur menar du då att man kan se dem?
Om du tex går in på http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=15492 så kommer du se två bilder, 745 kommentarer och 36 röster. I själva verket är det endast 17 kommentarer och 1 röst på de två bilderna, som är möjliga att se. Det är alltså möjligt att läsa alla kommentarer men inte se alla bilder... Vilket känns obefogat, missvisande och onödigt.
Hade faktiskt varit mer befogat (dock knäppt även det) om man hade kunnat se alla bilder men inte läsa alla kommentarer då bilden borde vara mer central än själva kommentarerna...

PS. Jessica, inget illa menat att hänvisa till just din sida, den är bara ett exempel av många...

Jag finner det nästan ännu märkligare att det bara är jag som tycks ha synpunkter om detta :eek:

Nog för att det är trivialt men hur många tusen triviala ämnen har det inte diskuterats om i dessa forum...?

Nåja, det är ju inte första gången något liknande inträffar... ;P

FILM) (ulltand skrev:

JOOO skrev:
Jag finner det nästan ännu märkligare att det bara är jag som tycks ha synpunkter om detta :eek:

Det har förekommit trådar förr om det där med tävlingsbilder (se nedan)! Jag tycker att det där med tävlingsalbum låter som en fin idé, när tävlingen är avgjord blir bilden synlig i det albumet.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=41628

Trevligt med lite kommentarer... ;)

Inga synpunkter beträffande det där om synliga kommentarer för opublicerade bilder..?

ANNONS
Götaplatsens Foto