Annons

Ett rykte om D60:ns död

Produkter
(logga in för att koppla)
senare i samma tråd hänvisades till tidigare disk. där man hävdade att d60 endast skulle säljas i kit. Vansinne om detta är sant men förmodligen gäller det bara den amerikanska marknaden.

Det vore ju onekligen en nyhet! Men det vore lite osannolikt, med tanke på hur mycket det lär ha kostat att ta fram den och på det stora intresse den har rönt. Vore mer logiskt att sälja lite av den först och sedan lägga ned - om de nu har de tankarna...

Hmm...
Bara för säkerhets skull, Calle: jag ligger inte bakom ryktet om D60ns död. Jag bara la mig i diskussionen - av gammal hejd och vana...

;-)

Loj skrev:
Hmm...
Bara för säkerhets skull, Calle: jag ligger inte bakom ryktet om D60ns död. Jag bara la mig i diskussionen - av gammal hejd och vana...;-)
Det trodde jag knappast heller;-) Jag kollade länken på Dpreview, och den troligaste förklaringen är att personen ifråga blandade ihop D60 med D30.

Jag har märkt att det förekommer massa falska rykten på dpreviews forum. T.ex. så skulle min kamera (Sony F707) sluta tillverkas bara någon vecka efter den kommit ut på marknaden enligt rykten därifrån. Vad jag vet så tillverkas den fortfarande.

D 60 kommer defenitivt inte sluta tillverkas
(fören det kommer en efterträdare någon gång i framtiden).

Patrik,Canon.

ANNONS
Götaplatsens Foto