Annons

Ev byta upp sig till Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

ramses2

Aktiv medlem
Hej!
Har en canon 600D min undran är är 7D en bättre kamera än 600D
jag tänker då bildmäsigt ,snabbare atufokus osv,
har läst en del på fotosidan att fler är lite missnöjda med brus på höga iso.

Jag köpte 600D för ca 2 år sedan var då sugen på 7D men priset var för högt för mig då
Nu har ju priset sjunkit under 10000:-,frågan är om jag skulle köpa 7D får jag än bättre kamera än den jag har?

Canon släpper ju 70D om ett tag, så vänta och se hur den står sig i tester osv. Den har en ny sensor så borde vara bättre på ISO osv osv. Den har ett rekommenderat pris på ca 10 000 kr i nuläget har jag för mig. Den skulle väl även ha ett likvärdigt autofocus system som 7D, fast med fungerade autofocus i live view och under filmning med.

Jag har själv en 7D och det är ju en bra kamera. Ibland så överaskar den fortfarande. Det ryktas ju en del om att det ev kommer att komma en 7D Mk II också, men den som lever får se :)

Men 7D är mycket rappare och snabbare än 600D vad gäller fokus och bildhastighet. Kan även tänka mig att avtryckaren är bättre då det är kortare fördröjning från det man trycker på knappen tills själva bilden tas. (Har jag för mig)

Har en 600D och hade tidigare även en 7D. Såvitt jag kan bedöma det är dessa helt likvärdiga vad avser brus på högre ISO. Rådet du fick verkar klokt, kolla upp 70D innan köp.

ANNONS
Götaplatsens Foto