Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eva Marine

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Hej, jag funderar på att köpa en Eva Påse till min DSLR för att vidga mina perspektiv...
Mina frågor är:

Håller de tätt till angivna djup?

Blir den optiska kvaliteten bra?

Hur mycket vidvinkel fixar de ungefär?

Är det värt att köpa en med plats för blixt med tanke på att ljuset kommer slå rakt på med alla vattenpartiklar etc?

Har blivit rekomenderad Ewa Marine Undervattenshus U-AXP 100, systemkamera, kostar dock 3500:-
Men håller till 50m så det kan man väl riskfritt dyka med, eller?

Jag dyker inte så ofta men det händer, vill mest kunna plåta vattenfriluftsaktiviter "in action" så nära som möjligt, forspaddling i fors, fiske i vattnet, fridykning, plåta upp ur bäckar etc.

Vad har ni för tips och råd angående inköp, låter det roligare än vad man faktiskt kan nyttja det till. Alla råd och erfarenheter tas tacksamt emot då det är en faslig summa pengar som ska ut...

Vill också ha något liknande.

Vi leker lite med tanken att fjärrstyra och sätta kameran på toppen på våra windsurfing master, med vidvinkel riktad neråt etc.
Tror det kan vara kul med vatten hus på många sätt

samma här, öppnar upp många bildidéer, men är det ngn som vet ngt om hur de funkar, erfarenheter, hörsägen etc.

är också på jakt efter ett undervattenshus modell billigare. ngn som vet var man kan inhandla ewa marin påsen? /zeb

Hej på er!
Jag har en Ewa-marina påse till min 20D.
det är inte lätt att manövrera kameran i den.
Jag har fått göra dom grövsta inställningarna innan jag går ner i vatntet. men då har jag bara använt den i bassäng (babysim). det kanske är annorlunda om man kommer ner på djupare vatten. Där är ju ett helt annant tryck, det kan kanske göra att det blir lite lättare att komma åt knapparna.

Jag ångrar inte att jag köpte det, prisskillnaden är ju enorm om man jämför med ett hårt skal.

lintrik [E.F.S] skrev:

Jag har fått göra dom grövsta inställningarna innan jag går ner i vatntet. men då har jag bara använt den i bassäng (babysim). det kanske är annorlunda om man kommer ner på djupare vatten. Där är ju ett helt annant tryck, det kan kanske göra att det blir lite lättare att komma åt knapparna.

Tvärtom, det blir bara svårare att ändra inställningar och påverka knapparna när trycket ökar.

/Bent

ANNONS
Götaplatsens Foto