Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Evighetsbatteri i 30D ???

Produkter
(logga in för att koppla)

Joi

Aktiv medlem
Hur länge håller laddningen på 30d, har bara laddad en gån och det är fotfarande fult efter ca 2 månaders användning????

Fortfarande fullt efter 2 månaders laddning? hahaha, Det var som fan!

Effektiv användning då?

´Ptjaa, haft min 20D sen i December, 4000 exponerinhar tagna och jag kan nog räkna upp alla mina laddningar på iaf 2 händer.
Iof ska jag erkänna att om jag åker nånstans och vet att de kan bli mycket bilder så laddar jag batteriet innan, eftersom jag vill ha det full laddat. :)

Joi skrev:
Hur länge håller laddningen på 30d, har bara laddad en gån och det är fotfarande fult efter ca 2 månaders användning????

Gissar att du inte är någon kulsprutefotograf men hur många bilder har du tagit på de 2 månaderna?

hehe nej jag er inte en kulsprutefotograf har taget ca 300 bilder tror jag, trodde att batteriet skulle minska litet gran trots att det inte användes men det tycks hålla strömmen bra.

Våren har oxå varet bedrövlig här på bästkusten
så det har inte fotas så mycket som man räknade med...

Ja, min 30D som är en vecka gammal idag har redan avverkat drygt 1300 bilder på första laddningen. Först idag gick batterisymbolen ner till steg 2 av 4.

Men då kanske det ska tilläggas att jag fotat blixtar...

ANNONS
Götaplatsens Foto