Annons

Ewa-marine, Vattentätt hus

Produkter
(logga in för att koppla)

davidschreiner

Picturo-administratör
Hej,

är det någon som har erfarenhet av de vattentätta hus som säljs av Ewa-marine? Är det lätt eller svårt att komma åt kamerans knappar? Är det omständigt att använda? Kann det vara ett alternativ till de jättedyra plasthus som finns annars? Vill ta surfbilder ifrån nära håll plus kunna ta snorkelbilder samt använder det för kajakbilder.
Beskrivning finns på: http://www.adorama.com/EWUAXP100.html

Tipsa mig gärna om eventuella alternativ.

/David

Bilagor

• ewuaxp100.jpg
    ewuaxp100.jpg
    6.8 KB · Visningar: 198
Jag har ett Ewa-marine hölje till videokameran. Om man trycker ur luften kan man trycka på knapparna genom plasten. Har man för lite luft i höljet kommer vattentrycket att trycka ihop det så att en del knappar trycks in när man dyker.

Per: Hur upplever du att din hölje funkar? Är det lätt att fippla med knapperna när du är i vattnet, hur är känslan? Kan du rekommendera en sån lösning?
/David

hur funkar egentligen påsarna med "rattarna" (D.v.s. exponeringskompensationsratten m.m.)? Går dom verkligen att använda?

Eller går det bara att plåta i fullt autoläge?

David: Jag tycker det inte är svårt att trycka på knappar genom plasten. Däremot är det svårt med rattar man ska vrida på. Höljet för videokameran har ett hål för fingret så att man kan trycka på inspelningsknappen. Jag vet inte om det finns motsvarande för stillbildskameror. Det enda pilliga är att vrida på och av kameran med plasten på. Videokameran har en förmåga att stänga av sig om man inte använder den på 5 minuter. Allternativet är ett riktigt hus och ett sådant kostar 10 gånger mer.

ANNONS
Götaplatsens Foto