jkene
Aktiv medlem
Jag saknar ofta Exif data för bilder jag tittar på (framför allt bländare och slutare, men även brännvid och annat gott). Om man följer Fotosidans instruktion för att skapa jpg för uppladdning (Save for Web) tappar bilderna Exif datat. Eftersom de flesta här följer den metoden finns det nästan aldrig någon vettig Exif att se.
Om jag inte har missat något elementärt, eller det finns någon annan enkel lösning på problemet, skulle jag verkligen uppskatta om Fotosidan tog fram en speciell "Fotosidan plugin" till Photoshop (och därmed alla Photoshop plugin kompatibla applikationer). Pluginen skulle
- Krympa till 1024 eller 600 med bästa algoritm
- Krympa till max 250 kb
- Skapa en jpg MED Exif.
Fotosidan har ju en genial programmerare anställd som säkert snor ihop en sådan plugin på nolltid
Om jag inte har missat något elementärt, eller det finns någon annan enkel lösning på problemet, skulle jag verkligen uppskatta om Fotosidan tog fram en speciell "Fotosidan plugin" till Photoshop (och därmed alla Photoshop plugin kompatibla applikationer). Pluginen skulle
- Krympa till 1024 eller 600 med bästa algoritm
- Krympa till max 250 kb
- Skapa en jpg MED Exif.
Fotosidan har ju en genial programmerare anställd som säkert snor ihop en sådan plugin på nolltid