Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

ext.blixt för en amatör?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nissin blixten hos classe kan ja inte svara för men köp inte soligor blixt överhuvud taget.. kolla hellre efter en begagnad 430 isåfall.

430EX pratar jag såklart om.. Den kostar mer men det är värt det. Ja hade en soligor för 1500kr den strulade konstant.. Klart du kan väl chansa ifall du vill komma undan billigare men kolla upp sigmas blixt oxå isåfall den finns för 1400 om ja inte minns fel..varianten utan fjärrstyrning..

Jag behövde extern blixt ganska snart pga att den inbyggda blixten skymdes av objektivet.

Då köpte jag TYVÄRR en sunpack 4000AF och använde i många, ja, alltför många år.
Lånade en SB24 under en kortare tid och det blev mycket bättre.

Köpte sedan en knappt använd SB26'a och är idag riktigt nöjd med blixtbilderna.
Tänk vad många bilder som hade blivit bättre om man hade köpt SB26'an med en gg.

Tänk alltså inte bara billighetstankar med plånboken, för det är dina bilder det handlar om.
Satsa på en bra modell men kanske inte den senaste och kanske begagnad.

Dom flesta är på pappret starkare..på pappret.. Sen hur dom mäter, fungerar överhuvudtaget.. håller ihop.. Det är va du betalar för..

Ex min soligor.mätte ofta fel, sköt av blixtar helt galet när den kände för det ibland. Fästet i blixtskon hoppa över gängorna m.m.m.

Kolla upp några blixtar du kan tänka dig. Sök sedan upp recensioner på dom. Många finns här på fotosidan. Där står grejer du ska akta dig för sen är det helt upp till dig va du vill lägga för pengar.

Nissin

Har fått bra i tester o till ett mkt trevligare pris, tror det var Nissin med 22 i produktnumret som slog det flesta "märkesblixtar" i testet.

Så en sådan blir det till min kamera när behovet faller på iaf.

(Di622 heter den)

jag har även en Nissin di622 som kostar 1190 på fotokungen, den är helt ok, särskilt mtp priset. Men nu kan du ju köpa Canons originalblixt 430EX, om än den gamla modellen, för bara 1500 spänn på Japanphoto, såg att de hade den i nya butiken bredvid webbhallen på Sveavägen i fredags, det är billigare än vad många försöker sälja den begagnad för.

jag har även en Nissin di622 som kostar 1190 på fotokungen, den är helt ok, särskilt mtp priset. Men nu kan du ju köpa Canons originalblixt 430EX, om än den gamla modellen, för bara 1500 spänn på Japanphoto, såg att de hade den i nya butiken bredvid webbhallen på Sveavägen i fredags, det är billigare än vad många försöker sälja den begagnad för.

jag är nog blind

http://www.japanphoto.se/blixt/

ANNONS
Götaplatsens Foto