Annons

Extern hårddisk som kan läsa från minneskort?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sir Anselm

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha en extern hårddisk, helst en NAS så jag kan koppla den till min router. Dessutom skulle jag tycka att det var suveränt om jag kunde koppla en kortläsare till en USB på hårddisken och tömma minneskortet utan att behöva starta datorn.

Någon som vet om det finns någon dylik lösning som inte kostar skjortan?

Elgiganten

Såg i ett reklamblad från Elgiganten (kom idag)
just en sån.
Minns inte priset men runt 1000-lappen...

Kolla där!

Vet inte om detta duger. Är heller inte säker på att den finns kvar eftersom den inte finns sökbar hos Zebramedia men går att hitta via Google.

Har själv haft en med på semester 14 dagar i Thailand/Kambodja och den skötte sina arbetsuppgifter.

www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=5673

PD70X är för närvarande den snabbaste bärbara lagringen med upp till 16 MB/s. Kopiering av ett 1 GB minneskort går på mindre än 2 min!

Hanterar direkt CF Type I/II, MicroDrive, Seagate ST1 5GB Drive, SecureDigital, MultiMediaCard, MemoryStick, MemoryStick Pro, SanDisk MemoryStick, MS PRO och xD Picture-Card (ej H kort). (ytterligare format med adapter)

Flexibel strömförsörjning genom standard AA-celler. PD70X kan köras med batterier, ackar eller via den medföljande nätadaptern eller biladapter 7,5 V DC. Biladapter medföljer utan extra kostnad vid köp av enhet med hårddisk.

Kopierar upp till 50 GB data på en laddning av 2500 mAh Ni-Mh-accar.

PD70X är försedd med en intelligent snabbladdare av delta-V typ som laddar 4 x 2500 mAh NiMh-accar på ca 3 tim. Efter fulladdning, övergår laddaren automatiskt till underhållsladdning.

Displayen ger upplysning om kopieringsförlopp, antal och storlek på kopierade filer, fritt hårddiskutrymme, batteri- kapacitet och status under laddningsförlopp. Mappdata via den inbyggda browsern.

Höljet är tillverkat av aluminium med metallgångjärnsförsedda gavlar av plast som skyddar minnesfacken från damm och smuts.

PD70X kan användas som extern High-speed USB 2.0 hårddisk och du väljer själv hårddiskstorlek upp till 160GB.

Som tillbehör finns adapter för mini-SD, RS-MMC, TransFlash, MemoryStick Duo, Pro Duo, SanDisk MS Duo och MS Pro Duo

Är det bara en vanlig mellanlagringsdisk man är ute efter skulle jag rekommendera Colorspace som finns bl a hos Dustin. Mycket prisvärd och ännu snabbare än den från Zebramedia som nämnts tidigare.

Fast som nätverksdisk funkar den ju inte riktigt.

Synology DS106j, DS108j, DS107,DS107+ DS207 och DS207+ är NAS diskar med USBCopy funktion dvs de kan kopira från andra USB enheter t ex kortläsare.

DS108J kabinett + 1TB samsung disk kostar drygt 2500:- på inwarehouse.

atotowi skrev:
Synology DS106j, DS108j, DS107,DS107+ DS207 och DS207+ är NAS diskar med USBCopy funktion dvs de kan kopira från andra USB enheter t ex kortläsare.

DS108J kabinett + 1TB samsung disk kostar drygt 2500:- på inwarehouse.

Det är något sådant jag är ute efter! Får kolla och se vad som passar bäst, tack!

ANNONS
Götaplatsens Foto