Annons

Extrabatterier till Ricoh GR III

Produkter
(logga in för att koppla)

JensHendar

Medlem

Bokeh

Aktiv medlem
Att köpa piratbatterier brukar bli en dyrare affär i slutändan, dom håller sällan vad dom lovar.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Skulle vara intressant veta mer vilka Jupio batterier du inhandlat till din Ricoh GR III. Hur starka de är och var du köpte dem. Tack på förhand
Rimligen de som passar, dvs de i startinlägget. Jag har sådana och de fungerar, men någon egentlig jämförelse mellan dessa och originalet har jag inte gjort. Prisskillnaden är så stor att det är mycket svårt att motivera original framför någon rimligt seriös tredjepartstillverkare, givet att kapaciteten är så låg och de dessutom är rätt "korkade". Jag har originalbatterier till Nikon, men att betala lika mycket för detta fjuttbatteri utan en ordentlig batterimätare kan, som sagt, åtminstone inte jag motivera.
 

solvargen

Aktiv medlem
Håller med dig Martin .....Ricoh Gr III batteri till en kostnad av 700kr...det är 1/10 del av kamerapriset jag köpte under black friday veckan.....1/10 ofattbart men eget fel då jag visste om detta och gillar kameran. Passade samtidigt på köpa Jupio powerbank för ett billigt pris som tyvärr var ett dåligt köp då den inte fungerade och inte kunde bytas då den inte tillverkas längre(n). Håller fortvarande på leta upp en tredjepart-batteri försäljare till ett relevant pris.
 
ANNONS