Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

färger som försvinner

Produkter
(logga in för att koppla)

Gustav Andersson

Aktiv medlem
har haft lite problem ibland med min eos 40d att vissa färger försvinner ,någon som vet varför det är så ibland?

Bilagor

• img_2944.jpg
    img_2944.jpg
    82.5 KB · Visningar: 163
och en till men med ett träd som en bäver har tuggat lite på,som ni ser är bara vissa spån ner på backen färgade

Bilagor

• img_0577.jpg
    img_0577.jpg
    84.1 KB · Visningar: 160
Jag tycker bilderna ser underexponerade ut.. jag kan ha fel jag är ingen världsmästare på att felsöka bilder.

Underligt, men det kanske beror på både ljuset och exponeringen? Jag kan tycka att en bil som ser grön ut när det är soligt kan helt plötsligt se mörkgrön/svart när det är mörkt ute. Speciellt bilar tycker jag är känsliga för att se annorlunda ut i olika ljus. Tror inte det är något kamerafel i alla fall. Det kan också bero helt på dina inställningar och vilken bildstil du har inställd, 40Dn med default jpg-inställningar har ju en rätt snål attityd till färgmättnad. Tanken är att du själv ska välja vilka färger du vill ha..

ANNONS
Götaplatsens Foto