Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färginställningar..

Produkter
(logga in för att koppla)

annalena86

Medlem
Hej

Jag tycker att mina bilder (tagna inomhus) blir organge/rödaktiga.. vad är felet? jag har försökt att hitta inställningar för detta men utan resultat.. är det någon som kan hjälpa mig?

Jag har en Canon 400d

Tacksam för hjälp
annalena

Hej

Jag tycker att mina bilder (tagna inomhus) blir organge/rödaktiga.. vad är felet? jag har försökt att hitta inställningar för detta men utan resultat.. är det någon som kan hjälpa mig?

Jag har en Canon 400d

Tacksam för hjälp
annalena

Hej Annalena.

Hur är vitbalansen satt i kameran?

Vitbalansen är den som berättar för kameran i vilken typ av ljus du plåtar. I menyn hittar du den antagligen under röda fliken och vitbalans/white balance. AWB betyder automatisk vitbalans, men fungerar bara till viss mån. Då du plåtar inomhus ska högst antagligen ha vitbalansen på antingen lysrör eller glödlampa för att få färgen på ljuset rätt.

ANNONS
Götaplatsens Foto