Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Färgprofiler Cs

Produkter
(logga in för att koppla)

SGÖ

Aktiv medlem
Var hittar jag färgprofilerna i CS 3, hur tar jag bort dem och sedan lägger in nya, misstänker att färgprofilerna är koruppta. skrivaren ger konstiga effekter
MVH SGÖ

Vad menar du med att göra färgprofiler??? Kanske missförstår jag det hela??? Men profiler lägger jag på skärmen och skrivaren för att kallibrera ihop enheterna så jag får ut från skrivaren vad jag ser på skärmen. Om det är detta du menar så finns hur mycket som att läsa i tidigare disusioner.
Hälsningar Lasse

Hej
Jag menar de profiler som man använder när man skall skriva ut, vill byta ut mina Epsonprofiler.
MVH SGÖ

SGÖ skrev:
Var hittar jag färgprofilerna i CS 3, hur tar jag bort dem och sedan lägger in nya, misstänker att färgprofilerna är koruppta. skrivaren ger konstiga effekter
MVH SGÖ
Sällan som profiler blir korrupta. Använder du en Mac finns ett program som heter ColorSync-verktyg som du kan använda för att kontrollera dina profiler.

Tyvärr finns inget liknande med på Windows, åtminstone inte i XP. Hur det är med Vista vet jag inte, har inte arbetat tillräckligt mycket med det OS:et för att kunna alla delar.

Jag misstänker snarare att det är något annat, som till exempel en skrivarnål som satt igen sig. Har du kollat med en Nozzle check?

Stefan

Epson har inte kunnat lösa det, har bytt skrivare men det hjälper inte, bilden blir rätt utskriven med en Canon, det måste vara något mellan dator och Epsonskrivaren.
MVH SGÖ

Hej
Har en Dell 4700 dimension med separat grafikkort med XP,har en känsla av att problemet började när jag installerade en provversion av Cs 3 har Cs2 men har inte hjälpt att ta bort Cs3.
MVH SGÖ

SGÖ skrev:
Hej
Har en Dell 4700 dimension med separat grafikkort med XP,har en känsla av att problemet började när jag installerade en provversion av Cs 3 har Cs2 men har inte hjälpt att ta bort Cs3.
MVH SGÖ
Profilerna finns inte i Photoshop, utan installeras i en mapp som begravd långt ner i operativsystemet. Så om du slänger CS3 kommer ändå alla profiler som installerades med den finnas kvar. Sedan installeras ju skrivarprofilerna med skrivardrivrutinen.

Stefan

Hej
Profilerna i Windows hittar jag långt ner i color, skall pröva att installera skrivaren på en annan dator för att se om problemet kvarstår, Tack för tiden ni lagt ner på detta.
MVH SGÖ

ANNONS
Götaplatsens Foto