Annons

får inte kontakt med stora skärmen.

Produkter
(logga in för att koppla)

Per_S

Aktiv medlem
Hej!
Har en laptop som jag kopplar till större skärm och tangentbord när jag sitter hemma. Var ute en sväng med laptopen (acer travelmate wtmi) och när jag kom hem och skulle koppla in skärmen igen så får jag inte kontakt med min stora skärm, Eizo cloloredge. Det är inget fel på skärmen. Kopplade den till en annan dator och det gick fint.

Någon som har en ide om vad jag ska kolla? Ser på skärmen att den känner av att något "sänder" till den. Den visa hur många khz signalen är på, men de kommer aldrig någon bild.

Du kanske behöver starta utgången för extern skärm på laptopen igen? På min är det Fn + CRT/LCD.

Tyvärr så har tangentbordet lagt av på den. Ska in på lagning i morrn. Men har ett blåtands tangentbord kopplat till den så länge. Finns inte FN knapp på det. Däremot andra kort kommandon för att aktivera andra skärmar, kan välja i grafik alternativ - > ut data till -> bildskärm. Men det funkar inte.

Kanske går att lösa om jag gör som du skrivit när de fixat tangentbordet.
Några andra ideer så är jag tacksam!

Det är nog tyvärr samma sak som du skriver så att trycka direkt på tangentbordet hjälper nog inte. Men ska den ändå in på lagning så kanske du kan säga åt dem att kolla på det här också.

mmmh provat det med...jag tänker mer på någon inställning i enhets hanteraren eller nått sånt. Störigt. Allt fungerade fint i morse innan jag tog datorn med mig. Trisst.

ANNONS
Götaplatsens Foto