Annons

får man fotografera inne på bibliotek?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zzzz

Aktiv medlem
Jag känner att inspirationen tryter lite just nu då jag ar mycket och göra i skolan. Men har ett litet projekt växandes i huvudet som jag tänkte kanske förverkliga.

Min fråga är: år man fotografera inne på bibliotek? Och sen använda bilderna till det man vill? Även sälja dem vidare?
Och hur är det med bibliotek utomlands? Är lite nyfiken på var man kan kolla fotolagar för olika länder, finns det nån sida kanske?

Och om man får fotografera bibliotek, gäller det då hela sverige eller kan vissa bibliotek ha restriktioner?
 

Zzzz

Aktiv medlem
projektet ska genomföras i sommar då jag har lite sommarlov som jag anser mig ha förtjänat :D
 

ErlandH

Aktiv medlem
Detta regleras inte i någon lag. Man måste fråga om tillstånd. Ta kontakt med bibliotekschefen och förklara vad du vill göra.
 

Zzzz

Aktiv medlem
ahaa, ok ja det hade ju självklart varit ett alternativ. Tack för ditt svar Erland och tack för att du tog dig tid.

Mvh Gemila
 

afe

Aktiv medlem
Lagligt sett får du fotografera var tusan du vill, men biblioteket får och kan förbjuda fotografering om de vill.

Prata med biblioteksfolket först så löser det sig nog :)
 

Zzzz

Aktiv medlem
AFE skrev:
Lagligt sett får du fotografera var tusan du vill, men biblioteket får och kan förbjuda fotografering om de vill.

Prata med biblioteksfolket först så löser det sig nog :)
Då tackar jag även dig Anders för ditt svar. Jag ska nog göra så, fråga först. Boka in mig också kanske.

Tack för din tid.
 
ANNONS