Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Får man tigga lite hjälp?

Produkter
(logga in för att koppla)

mannbro

Aktiv medlem
Jag har fotat i drygt ett år. Som allt annat i livet går det upp och ner, och även om jag har lärt mig mycket under det här året så har jag mycket kvar att lära.

Jag har fått mycket hjälp och tips på fotosidan och många hjälpsamma kommentarer, men känner att jag gärna skulle vilja ha en lite mer generell bild över mina förmågor - jag vill så gärna bli bättre.

Och det är här du kommer in i bilden om du vill :)

Jag skulle bli jätteglad om du vill gå in och titta runt lite bland mina bilder och skriva en rad i den här forumtråden om vilken bild du får av mig som fotograf utifrån mina bilder. Vilka eventuella styrkor jag har, vilka brister jag har som fotograf - vad jag bör försöka tänka och träna på när jag fotograferar för att kunna bli en bättre fotograf.

Det är alltså inte primärt kommentarer på enskilda bilder som jag är ute efter, utan lite generella råd på vägen och framförallt, bli medveten om mina svagheter och vad jag bör förbättra.

Tack på förhand!

Mina bilder:
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=65490
 

Minita

Aktiv medlem
Jag har kikat runt bland dina bilder och det första som slår mig är att du är väldigt noggrann och har verkligen tänkt igenom dina motiv. Likaså är efterarbetet genomtänkt och i många fall "knappt märkbart" även om jag inser att du lägger en hel del tid även där.

Många av bilderna är tagna under lite svårare ljusförhållanden så tekniken behärskar du säkert fullt ut.

Jag ser helst på dina naturbilder och tycker inte särkilt mycket om vissa av dina stadsbilder men vi är alla olika.....Det är inte så att någon bild är dålig utan helt enkelt att jag föredrar vilsamheten och stillheten i naturen.

Saknade bilder från den kalla årstiden - is och snö.

//Micke
 

walter-g

Aktiv medlem
Du har bra fotografisk blick,dvs fastna för en tilltalande komposition av motivet.Kanske du skulle begränsa dej till urval, mer av en sort, mindre av en annan.
 

mannbro

Aktiv medlem
Tack för att ni tagit er tid för att titta på mina bilder och kommentera, jag är er evigt tacksamma!

Minita skrev:
Saknade bilder från den kalla årstiden - is och snö.
[/B]
Tja, någon is och snö har vi tyvärr inte haft i vinter, och bilderna från förra vintern har knuffats ur för att ge plats åt andra :-(

walter-g skrev:
Kanske du skulle begränsa dej till urval, mer av en sort, mindre av en annan.
Jag har funderat lite över det här. Visserligen vill jag gu gärna bli en så bra fotograf som möjligt, och jag vill att bilderna ska bli så bra som möjligt, men jag gillar både att fota natur (gärna natur i harmoni med människans påverkan - t.ex. båtar, gamla torp etc, men också människa i natur) och urbana motiv, nedgågna byggnader etc. I princip allt förutom vilda djur/fåglar (det är jag för rastlös för) och porträtt (varför vet jag inte riktigt).

Finns det egentligen något självändamål med att begränsa sig? Visst, jag tror säkert att med tiden kommer vissa typer av motiv / stil att ta överhanden, men jag känner mig inte riktigt "redo" att släppa något än i alla fall. Jag har ju bara fotat ett år och är väl fortfarande i experimentstadiet när jag provar mig fram såväl stilmässigt som motivmässigt. Är det en tankegång som kanske kan ligga mig i fatet?

PS. Om någon mer vill vara med och leka så är det helt OK att vara rak och påtala mina brister, jag tar inte illa upp på något sätt.
 
ANNONS