Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Följ med på min fotoresa jorden runt!

Produkter
(logga in för att koppla)

rullgrus

Aktiv medlem
Åker iväg på en 8 månaders resa till bla. Nepal, nordöstra Indien, Burma, Laos, Indonesien, Papua Nya Guinea, Salomonöarna, Vanuatu, Cooköarna, Peru, Bolivia, "Centralamerika" och avslutar på Island.

Ni får gärna följa med på min blogg/hemsida på http://www.jordenruntresan.com eller hänga med på resan under en tid.
 
Följer din resa med spänning! =) Blivit så pass inspirerad att jag redan nu börjat leta upp lågprisflygbiljetter mm och kollat upp roliga rutter inför en resa inom de närmaste åren. Måste bara fixa pengarna först! Hur mycket går en sådan här resa som du gör på tro?
100 000-200 000 ? =)
 
Tack!

RSS-lanken finns i hogerspalten under kommentarerna!

drejjan: roligt att hora! hur mycket det kostar ar svart att svara pa. det beror pa vilka krav man har pa standard osv. men dom flesta borde klara sig pa 100-200'. vissa destinationer som australien, papua nya guinea och resten av soderhavet
 
(uppkopplingen bröts) ...är dyrare platser att besöka. Vissa destinationer måste man flyga till och det drar upp kostnaden. I Nepal kan man leva för en 50 kr per dag om man tänker på sina utgifter

/Dick i Johdpur, Indien - http://www.jordenruntresan.com

hehe okej =) det är väl lite tanken också att besöka olika ställen och inte bara stanna länge på några få, så priset går ju upp. smakar det så kostar det. En annan sak jag tänkte på, hur får du plats med allt? Vad har du för packning? För vad jag förstått har du både kamerautrustning och laptop, och på det det gamla vanliga, kläder osv... Har du flera väskor som du lämnar på hotellet eller är det ren backpacking med en jätte stor ryggsäck? =) Hur har du gjort med klädvalet, för jag antar att det bara är ett fåtal överdelar och kanske två byxor med dragkedja som man kan göra till shorts? =)
 
hehe okej =) det är väl lite tanken också att besöka olika ställen och inte bara stanna länge på några få, så priset går ju upp. smakar det så kostar det. En annan sak jag tänkte på, hur får du plats med allt? Vad har du för packning? För vad jag förstått har du både kamerautrustning och laptop, och på det det gamla vanliga, kläder osv... Har du flera väskor som du lämnar på hotellet eller är det ren backpacking med en jätte stor ryggsäck? =) Hur har du gjort med klädvalet, för jag antar att det bara är ett fåtal överdelar och kanske två byxor med dragkedja som man kan göra till shorts? =)

Mitt tips är att ta med sig så lite prylar som möjligt. Nu har jag haft en 80+20L rygga med kläder och resprylar samt en 20L ryggsäck med dator + kamera + objektiv etc. Många gånger är det en riktigt pina att släpa runt på allt. Extra svårt är det att packa kläder för +40 grader och -20 grader. Men ofta räcker det med två kortärmade en långärmad tröja, ett par shorts och ett par långbyxor, resten köper du längs vägen.

En av mina bästa resor var i Burma med en 12L ryggsäck. Hade då; två t-shirt, en långärmad tjöja, ett par shorts, tre par underkläder, kamera + 2 objektiv + 3 batterier, tandborste, tvål, pass och pengar.
 
Mitt tips är att ta med sig så lite prylar som möjligt. Nu har jag haft en 80+20L rygga med kläder och resprylar samt en 20L ryggsäck med dator + kamera + objektiv etc. Många gånger är det en riktigt pina att släpa runt på allt. Extra svårt är det att packa kläder för +40 grader och -20 grader. Men ofta räcker det med två kortärmade en långärmad tröja, ett par shorts och ett par långbyxor, resten köper du längs vägen.

En av mina bästa resor var i Burma med en 12L ryggsäck. Hade då; två t-shirt, en långärmad tjöja, ett par shorts, tre par underkläder, kamera + 2 objektiv + 3 batterier, tandborste, tvål, pass och pengar.

Hej Dick!

Jag måste ha glömt svara eller något, då det gått ett år sedan du svarade på mitt inlägg! Men jag kan meddela att jag följt varenda blogginlägg på din sida samt sett varenda bild, och din resa måste varit helt underbar! Jag har själv börjat spara pengar, och ska du ut någon mer gång följer jag dig mer än gärna under en tid!
 
Fasen vilken resa och riktigt fina bilder!
Blir sjukt sugen på att ge mig ut igen när jag ser dina bilder, bra jobbat!

/Johan
 
ANNONS