Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Föräkring på resor.

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto Fredrik

Aktiv medlem
Jag skall till frankrike 2 veckor i sommar. Jag kommer att ha en egen bil där nere och bo i en liten hyrd stuga.

Frågan gäller min fotoutrustning. Den är värd mellan 25-30 tusen. Var skall man förvara den. Bilen är en ny volvo och huset har ganska bra lås.

Är det någon som vet om vad försäkringar säger om att få saker stulna i hus/bil på semester.

Jag ska även ringa försäkringsbolaget men ville bara se om det är någon som har erfarenhet på området.

Mvh /Fredrik

Jag var nere i Spanien nu i Mars, och hade med kamera med alla tillbehör. Ringde försäkringsbolaget innan och sa värdet på grejjerna, och de sa då att allt under 30.000kr går på hemförsäkringen. Det gällde stöld/rån/drummel. Kan tillägga att vi har Folksam.

Ring och hör för säkerhets skull.

Om du har en S40/S60/S80 så kan du ju lägga utrusningen i bagegeluckan utan att de är synliga. Annars får du försöka gömma under säten, handskfack..!

//Johan

Det verkar ju bra. Då ska jag ringa och kolla för säkerhets skull.

Det är en S80.

Tusen tack för svaret.

Mvh /Frodo

ANNONS
Götaplatsens Foto