Annons

Förhandsboka D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket märkligt att man kan förboka en Kamera som man inte har några tekniska data på...tycker det är konstigt om det är särskilt många som förbokar då.

Vad då konstigt..? Vad ska du med tekniska data till..?
Det står ju klart och tydligt:
"Köp grisen i säcken. Det är okej, det är en Nikon!" ;-)

/Pontus

jag förstår inte ens vad det är man köper?

är det köplatsen?
utbildningen?
kameran?

vad är priset?
var köper man det?

uppfattar 2990 som någon kurs för den men vad skall man det till om man inte får kameran? förstår ingenting, förklara mer än gärna.

Om man kan få kameran för 2990 så är jag på :D

Nikon ´s Grisen i säcken! (gäller Nikon D70) Innehåller Nikon Capture + Nikon D-School + registreringskod + förtur på D70.
2950 kr (CyberPhoto)

---------------------------------------

"Startpaketet innehåller programvaran Capture 4.0, för avancerad bildbehandling med digitala system-kameror och Dschool, en 4-timmars utbildning som introducerar dig i den digitala systemkamera-världen. Priset är 2.990:-"

"D70 är en fullödig digital systemkamera som bara ska kosta 10.990:- (kamerahus) och kommer i vår"

http://www.nikon.se/grisen/

---------------------------------------

Jag tycker att det låter som att man i princip betalar 3000 bara för att få köpa sin kamera (tack Nikon!) nån vecka tidigare, låter ganska meningslöst om man inte är i nån speciell knipa (som kräver just en kamera man inte vet något om) eller är väldigt positivt inställd till det företaget... ;)
D-School låter ytterst meningslöst, och något för att konvertera RAWs följer säkert med kameran ändå (hoppas jag iaf). Vet inte om Capture innehåller en massa andra heta funktioner som motiverar att betala 3000kr om man redan har photoshop, vilket det verkar som att de flesta har kommit över på ett eller annat vis...

(Jag kan ju ha missuppfattat något nånstans med...)

Jajjemän. På detta sätt visar Nikon sin uppskattning över att många av oss Nikontinister (nytt fackord?) tålmodigt väntat ut en lagom kamera i lämpligt prisläge. Att ta 3 tusen för att få handla för 10-11 tusen kallar jag tvångserbjudande. Frivilligt !?? Jorå...

Om det inte vore för alla de objektiv som redan ligger i väskan skulle man tamej .... byta till Canon.

Nog har Nikons stjärna dalat betydligt på min himmel i alla fall.

/Svenp som ligger som nr 3 i väntelistan på Cyberphoto.

Urfånigt...Och Nikon View som följer med kameran i vilket fall, eller kan laddas ned gratis på Nikons hemsida, kan konvertera Nef, även om den inte är lika avancerad som Capture.
Man kan väl lika gärna boka kameran på Cyber, Scandinavian eller var som helst...? Och köpa direkt av Nikon lär väl bli dyrare?

Programmet Nikon Capture kostar runt 1800-1900 kronor att köpa och följer ju inte med kameran från början. D-school ska enligt Nikons hemsida kosta ca 1500 kronor. Det är väl i princip dessa två produkter man får för 2950 kr. Några hundralappar sparar man alltså.

Visserligen lär ju Nikon Capture vara ett utomordentligt program men det kanske inte är nödvändigt att köpa det första man gör. Lika så borde väl de flesta som är så fotointresserade att de köper en sådan här kamera klara sig utan en kurs som går igenom menyer och liknade på kameran.

Nä jag håller med. Fånigt Nikon.

Jag kan dessutom tipsa om prorammet Capture One LE från Phase One som jag själv använder för konvertering av raw format bilder. Kostar 99$ att köpa.

Thomas

Nikon D70

Köp en Canon 10D redan nu, förmodligen en kamera med högre kvalité (kamerahus i metall= mer seriöst) och minst lika bra bilder.

// Melker

Re: Nikon D70

melker2001 skrev:
Köp en Canon 10D redan nu, förmodligen en kamera med högre kvalité (kamerahus i metall= mer seriöst) och minst lika bra bilder.

// Melker
Det stora problemet är att vi diskuterar inte 10D här. Det är en Canon. Starta en vs-tråd istället.

Du kan klöpa den utan ...

det går att förhandsboka kameran utan kursen osv...

Eller köp en D100 och sluta gnälla...

Förhandsboka en kamera..!? Som om det skulle bli "brist" på kameran. Snarare är det väl smartare att avvakta och se vad som händer. Priserna på digitalkameror har ju inte direkt stigit de senaste åren. Det är ju inte annat än ett försäljningsknep för att försöka få eventuella spekulanter att känna sig priviligerade och kanske lite stressade.. För det gäller ju att passa på innan "tåget går"...

ANNONS
Götaplatsens Foto