Annons

"Förlängningskabel" til blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

svri00

Aktiv medlem
Jag har en Nikon D70 och vill nu kunna använda extern blixt. Jag har en blixt som inte är Nikons. Finns det någon typ av kabel som man kan sätta på blixten och sedan som blir en förlängning från kameran? Jag vill alltså kunna använda min blixt som extern blixt vid t ex porträttfotografering.

Ja, det finns. Jag dock inte vad den hetter till Nikon.
Ett tips är dock att inte köpa orignal då dessa generellt är onödigt dyra. Själv använder jag Jessops (www.jessops.com, ett stort engelskt företag) förlängningskabel till min Canon och det fungerar utmärkt. Jessops säljer en variant som passar Nikon också.

Sök på "Off Camera Flash Cord" på Jessops website så hittar du den.

Nu antar jag att du menar att du har en blixt som stödjer TTL (ex en blixt från Sigma eller Metz).

Tull är det ingen då det är inom EU. Frakt vet jag inte men den är nog inte speciellt hög. När det gäller små paket så är det ofta billigare att skicka paket från England till Sverige än inom Sverige (konstigt nog), i alla fall om man skickar som privatperson (vilket jag gjorde senast idag, runt £5 för ett paket som vägde 0.8 kg).

Jessops är för övrigt en jättestor butikskedja med bra rykte, du behöver inte oroa dig för att bli lurad om du beställer från dem..

ANNONS
Götaplatsens Foto