Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

förlängningskabel till blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

marjut

Aktiv medlem
Var och köpte en 3 m förlängning till min nya blixt 600 ex.
Lastolite off camera flash cord, men det är lögn i helsike att få den på kameran. Känns som riktig skit eller har jag gjort fel? Fäster den emellan min canon 5 dmark3 och 600 ex. Får den bara halvvägs och då överexponerar den hej vilt. Någon som vet något? Hittar inga recensioner ?
 
Senast ändrad:

cls

Aktiv medlem
Hej, det kan mycket väl vara en precis likadan kabel som jag har. Jag minns att den var pillig att få in i blixtskofästet i början, men efter ett antal in-/urkopplingar går i alla fall min lättare.

En grej du kan testa är att motionera de fjädrande stiften på kontakten som ska fästas på huset. Det kan vara nåt av dem som kärvar, och om du trycker in dem ett gäng gånger kan de börja löpa smidigare.
 

marjut

Aktiv medlem
Den kändes för trång på bredden. Gubben min skruvade isär hela skiten och slipade ur sidorna så att den skulle vara lättare att trä på och av, så nu funkar den som den ska. Men jag tycker att det är dåligt när grejerna inte funkar till det de är avsedda för. Den var för canon, butiken valde ut den för min kamera.
Läste någon amerikan som hade en likadan med samma problem. Han köpte ett canon "original shoefäste" för att sätta emellan lastoliten och kameran....men man tycker att det ska man ju inte behöva göra.
Men nu är allt frid och fröjd!
Tack för svar!
 
ANNONS