Annons

Försäkring

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
För de som följer dilemmat med en skada på en stulen kamera så har jag ännu en gång ringt skadereglerare på Folksam. Dvs nr2 5/6 kl 13:10
Personen vill inte ha sitt namn offentliggjort, men kan bekräfta att de gör inga som helst avdrag hur kamerans skick var innan stölden. Oavsett omfattningen på skadorna. De begär heller inte informationen av en.
De ersätter objektet för den händelsen man anmält. Om man haft brottning om kameran med tjuven och den hamnar i backen och går sönder och sen 2 min senare stjäls så är set alltså stölden de är intresserade av.
Dock om man anmält händelserna innan oavsett man begär ersättning eller ej så kan de göra avdrag.
Personen återger exakt samma sak som det formulär man fyller i. De vill veta händelseförloppet, polisanmälan, ålder, kvitto.
Och säger precis samma sak som nr1 fast jag uppgav olika exempel.


/Stefan R. Nilsson
Du kan fortfarande inte få ett skriftligt besked? Av en person som är villig att stå för det som sägs?

Jag inbjuder dig till att skriva ett brev som vi formulerar gemensamt. Jag har en kontaktperson som vi kan vända oss till eller så kan vi vända oss till en chef eller talesman etc.
 

iSolen.se

Guest
Kan du matte?
Jag tjänar ju 10.000 kr!



/Stefan R. Nilsson
Du förlorar 10 000 på den första affären, kameran vad ju värd 50 000 och du sålde den för bara 40 000.

Sen köper du av någon anledning en ANNAN kamera (i okänt skick), en separat affär.

Rätt långt ifrån försäkrningsärendet.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Du kan fortfarande inte få ett skriftligt besked? Av en person som är villig att stå för det som sägs?

Jag inbjuder dig till att skriva ett brev som vi formulerar gemensamt. Jag har en kontaktperson som vi kan vända oss till eller så kan vi vända oss till en chef eller talesman etc.
Och jag undrar vad det kan ge mig! Nada då jag jag verklig erfarenhet om reglering och bekräftelse från 2 skadereglerare från Folksam.
Dessutom har jag inte någon pågående reglering som du kam bistå till hjälp med.
Tycker nästan synd om dig...




/Stefan R. Nilsson
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Du förlorar 10 000 på den första affären, kameran vad ju värd 50 000 och du sålde den för bara 40 000.

Sen köper du av någon anledning en ANNAN kamera (i okänt skick), en separat affär.

Rätt långt ifrån försäkrningsärendet.
Det är en likadan kamera fattar du väl! Och skicket torde vara minst lika bra som den man blev av med.
Det jag förlorar på är kvittot, garanti och ev försäkring.
Sen skrev jag ju att siffrorna var helt uppåt väggarna i ett annat inlägg. Men poängen är att man kan tjäna på olyckan om omständigheterna är rätt.


/Stefan R. Nilsson
 

iSolen.se

Guest
Och jag undrar vad det kan ge mig! Nada då jag jag verklig erfarenhet om reglering och bekräftelse från 2 skadereglerare från Folksam.
Dessutom har jag inte någon pågående reglering som du kam bistå till hjälp med.
Tycker nästan synd om dig...

/Stefan R. Nilsson
Så återigen, du vill inte få ett skriftligt besked. Får man fråga varför du bara vill velta lite grand men inte definitivt?

Jag erbjuder dig att delta i formuleringen för att inte jag ska verka partisk.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Så återigen, du vill inte få ett skriftligt besked. Får man fråga varför du bara vill velta lite grand men inte definitivt?

Jag erbjuder dig att delta i formuleringen för att inte jag ska verka partisk.
Jag har fått tre definitiva besked redan. Bara du som inte insett det. Det är du som verkar behöva det.



/Stefan R. Nilsson
 

iSolen.se

Guest
Det är en likadan kamera fattar du väl! Och skicket torde vara minst lika bra som den man blev av med.
Det jag förlorar på är kvittot, garanti och ev försäkring.



/Stefan R. Nilsson
Du skrev ovan skrev du att alla skador under ett år ersatts med ny eller nypris och att dina exempel gäller just produkter under ett år. Dvs du har allså sålt en ny kamera värd 50 000kr för 40 000, dvs gått back 10 000. Och sen köper du en begagnad kamera för 20 000.

Vad nu dina affärer efter försäkringshändelsen har med det att göra.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Du läser som en kråka.
Påstående gällde att man visst kan tjäna på en olycka mha av f-bolaget. Utan deras hjälp går man back.



/Stefan R. Nilsson
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Du har forfarande inget skriftligt som du kan visa upp och verkar vara bestämd om att du inte vill ha något skriftligt.
Vill ha och vill ha. Jag behöver inte det så sluta tjata. Det var bara roligt att veta att jag hela tiden haft rätt. Mer än så behöver jag inte. ;)



/Stefan R. Nilsson
 

iSolen.se

Guest
Du läser som en kråka.
Påstående gällde att man visst kan tjäna på en olycka mha av f-bolaget. Utan deras hjälp går man back.



/Stefan R. Nilsson
Jag notera att du i inlägg efter inlägg börjar angripa mig som person.

Säkert tecken på att argumenten tryter :)

Jag pratade om att försäkringsbolaget ersätter ekonomisk skada inte mer. Om du gör en bra eller dålig affär efter det har inte bolaget med att göra.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Jag notera att du i inlägg efter inlägg börjar angripa mig som person.

Säkert tecken på att argumenten tryter :)

Jag pratade om att försäkringsbolaget ersätter ekonomisk skada inte mer. Om du gör en bra eller dålig affär efter det har inte bolaget med att göra.
Nej inte detta uppenbara transaktionen. De andra involverar dock f-bolaget ska betala mer än de behövt.



/Stefan R. Nilsson
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Jag notera att du i inlägg efter inlägg börjar angripa mig som person.

Säkert tecken på att argumenten tryter :)

Jag pratade om att försäkringsbolaget ersätter ekonomisk skada inte mer. Om du gör en bra eller dålig affär efter det har inte bolaget med att göra.
Inte att argument börjar tryta.
Man behöver inte fler argument för en denna diskussion. Det är bara svårt att få dig satt inse att du haft fel.




/Stefan R. Nilsson
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Och mitt sista inlägg i denna trevliga diskussion.
Säg inte för mycket. Bara tillräckligt.



/Stefan R. Nilsson
 
ANNONS