Annons

Försäkringar

Produkter
(logga in för att koppla)

Osquar

Aktiv medlem
Morsning!

Tar mig friheten att inleda en separat tråd i ämnet Försäkringar (såg att ämnet diskuterades under en annan tråd).

Merparten av medlemmarna på detta forum tycks ha utrustningar till ej föraktfulla värden, så även jag. Tidigare har jag löst problemet med hemförsäkringens "drulle-tillägg", vilken ersätter i de flesta situationer. Begränsningen är dock beloppet (10000-35000 beroende på bolag).

I och med en ständig uppgradering av utrustningen, så är dessa belopp helt klart långt ifrån tillräckliga. Därför kollade jag vad separat sakförsäkring kostade för en utrustning värd ca 80000 (nypris). Svaret var en katastrof..

Premien var så pass dyr att man nästan pröjsade en ny utrustning inom några få år!! Vid förfrågningar inom proffs-världen, så fick jag ofta svaret att man inte tyckte dylika försäkringar var värda sina pengar. Man hade prylarna helt glatt oförsäkrade!

Så, hur har Ni löst detta? Det känns ju helt klart otillfredsställande att knata runt i djungeln i sydamerika med prylar för ett antal 10-tusentals kronor oförsäkrade.

Fridens
Oscar

P.S Ursäkta den omfattande texten. D.S
 
Jag gör som du.

Lever oförsäkrat och får spara lite pengar om nu det blir stulet eller förstört. Det är inte kul.
 
ANNONS