Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Förslag på väska!

Produkter
(logga in för att koppla)

Luzen

Aktiv medlem
Hej!
Vill ha hjälp med förslag på väska till min lillta utrustning.

Canon eos 400d
Canon EF 28-80
Sigma 75-300
Speedlite 540EZ (ja, den gamla)
lite ninneskort och annat smått skall få plats.
Även plånboken skall få plats.

Ha kikat lite på Lowepro Nova 3 och Nova 3AW.
Får allt plats?
Kanske det räcker med nova 2?

Tacksam för hjälp!

Du kan alltid göra som jag gjort. Bygga din egen väska eller som i mitt fall rygga.
Köpte en rygga på Stadium som passde mig och hade en dragkedja som går hela vägen ner, sedan beställde jag inredning i form av skumplast som jag fick tillskuren efter min utrustning. Lade sedan till ett regnskydd för vanliga små ryggor och det hela slutade på en kostnad av ca 1000:- för en perfekt tillpassad väska/rygga för mig!

Sök i forumet så har du många trådar om väskor!

Jag kan rekommendera Tamrac Expedition 7! Fotosidan säljer den!

/Magnus

2L8 skrev:
Sök i forumet så har du många trådar om väskor!

Jag kan rekommendera Tamrac Expedition 7! Fotosidan säljer den!

/Magnus

Rygga känns inte aktuellt. Jag vill nog ha en axelremsväska.
Bygga själv gjorde jag till min DV-kamera så det har jag nog passerat.

Om man läser på Lowepros hemsida står det att Nova 2 ska rymma kamera med objektiv plus 2-3 objektiv till så det ska nog räcka. Se till att köpa en med AW. Det är väldigt väldigt trevligt att ha.

Jag har Nova 3 och när den är som mest packad så har jag kamera+vertikalgrepp med monterat 28-70, löst 50mm f1.4 samt lös blixt, ska jag ha mer saker med mig så tar jag min Lowepro Magnum. Nova 2 känns för liten för dig i mitt tycke.

ANNONS
Götaplatsens Foto