Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förslag till annat objektiv till D70s

Produkter
(logga in för att koppla)

etmj

Aktiv medlem
Såg att det var flera som var missnöjda med objektiven som följer med kitet till D70s.

Är det någon som har något annat förslag på objektiv till D70s, runt 18-70mm och inte allt för dyrt.

Ja det kanske är så att många också är nöjda med objektivet, men man vill alltid hitta det mest optimala produkten. Tror igentligen inte att jag ser någon skillnad, men man vill ju inte chansa :)

Tamron verkade bra. Tack för svaret.

etmj skrev:
Såg att det var flera som var missnöjda med objektiven som följer med kitet till D70s.

Är det någon som har något annat förslag på objektiv till D70s, runt 18-70mm och inte allt för dyrt.
Verkar som folk då har konstiga uppfattningar.

Nikons eget 18-70 är nog det bästa du kan köpa utom på en punkt och det är ljusstyrkan.

För lite pengar finns det nog bara Sigmas 18-50/2,8 som alternativ. Ljusstyrka kostar stora pengar. Tamronen är jag tveksam till som normaloptik eftersom det inte blir ngn vidvinkel alls. Jag hade inte velat ha den som normaloptik.

usch då! Jag har väntat på D70s sedan september på Technikdirekt, beställde en n utan objektiv då jag var osäker på vad jag skulle göra. Om jag avbeställer den för att ta en med kit så hamnar jag sist i kön igen. Trist. Det verkar som om man sparar en del på köpa kitet.
Jag har iofs 35-70 och 35-105mm hemma, men vad jag förstår så blir det inte lika bra om jag inte köper ett objektiv speciellt för digitalkamera.

etmj skrev:
usch då! Jag har väntat på D70s sedan september på Technikdirekt, beställde en n utan objektiv då jag var osäker på vad jag skulle göra. Om jag avbeställer den för att ta en med kit så hamnar jag sist i kön igen. Trist. Det verkar som om man sparar en del på köpa kitet.
Jag har iofs 35-70 och 35-105mm hemma, men vad jag förstår så blir det inte lika bra om jag inte köper ett objektiv speciellt för digitalkamera.

Står du i kö för D70s?

Vad menar du? Är det så lätt att få tag på D70s.

Ja sen september på technikdirekt. 6995,- utan objektiv. Antar att det är billigast.

Om du sedan är intresserad av kitet så är det troligen inga nämnvärda skillnader mellan olika inköpsställen.

ANNONS
Götaplatsens Foto