Annons

Förstora greppet till 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Clownfish

Aktiv medlem
Nån som försökt? Batterigrepp förlänger ju bara greppet nedåt, men gör inte något åt själva vanliga greppet.
Vad tror ni om att skära till en bit flexigt gummi, format som en skära/glad mun/nästan nymåne, så att man får mer material under fingrarna när man tar på greppet?
Nån som vågat testa nåt sånt? Problemet är väl hur man ska fästa det utan att kameran blir skadad/förfulad om man inte är nöjd. Kanske nåt lätthäftande lim, sånt som finns på postit-lappar etc, det borde man kunna tvätta bort om man ångrar sig...

Jo, men inte så lämpligt för just handgreppet. En kortare förklaring av det jag menade förut: Typ, Compeed-plåster för skavsår på hälen, har ni använt det? Ett STORT och tjockt sånt, fast som inte lämnar allt för kladdigt lim om man tar bort det. Det vore nåt, kanske?

Åhå, älskar jag inte 350D'n lika rent och innerligt som du? Borde jag skämmas som våga klaga på en enda punkt?

Dum fråga, tycker jag. 350D (som jag för övrigt inte fått hem ännu, men känt på och beställt) verkar ju suveränt bra på de flesta sätt, men liksom många andra hade jag önskat mig greppet lite annorlunda. Snälla, är det ok att jag köpt den ändå?

Din kommentar var väldigt onödig tycker jag Anders, David ställde bara en fråga om hur man kan förbättra kameran. Kanske dags för dig att ta av dig skygglapparna och inse att 350D inte är helt perfekt, precis som med allt annat i världen.

En liknelse: Jag älskar min tjej över allt annat i världen, trots att hon inte är perfekt. Precis som David gör med sin kamera! ;)

Det är väl som med alla andra modifieringar: Görs det inte "perfekt" ser det sjaskigt ut och drar ned kamerans utseende och värde. Klister på gummi/plast låter som en riskabel operation om man vill kunna återställa det hela till ursprungsskick. Fast jag håller helt med om att det är en lockande idé, greppet är ju både spinkigt och kantigt i original.

Dock var det en dum och onödig fråga som inte tillförde något alls till Davids diskussion, och det gör inte detta jag skriver heller så därför slutar jag! :)

hejhej, jag bara undrade varför han köpte ngt han inte var nöjd med (kostar ändå en del).

förlåt.

hur som helst så brukar de flesta tycka att greppet inte är så dåligt efter ett tag.

mill skrev:
hejhej, jag bara undrade varför han köpte ngt han inte var nöjd med (kostar ändå en del).

förlåt.

hur som helst så brukar de flesta tycka att greppet inte är så dåligt efter ett tag.

Hade det funnits x antal olika varianter på 350D i den prisklassen och med dess funktioner, fast med olika utformning, då hade jag ju köpt en som satt lite bättre i handen. Men det finns det ju inte! 20D är för dyr för att bara passa i handen och 300D har inte allt jag vill ha. ¨
Men som sagt, jag kanske vänjer mig... eller bygger ett fetare fäste.

ANNONS
Götaplatsens Foto