Annons

Försvunnen portfolio på hårddisken - kan man ta det på försäkringen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Finaballerina

Ny medlem
Hej!
Jag fick en stor vattenläcka i min källare och när jag rensade ut de förstörda sakerna så hittade jag min hårddisk som tyvärr blivit felplacerad i flytten och hamnat med fel saker, den skulle alltså inte ens vara i källaren.
Den har tyvärr blivit fuktskadad och det innebär att mesta av min portfolio och tidigare fotojobb nu är borta.
Är detta något man kan få ersättning för på hemförsäkringen och isåfall hur värderar man det?
Är ändå en hel del timmar och slit man lagt på arbetet och som jag nu inte heller kommer kunna få betalt för i framtiden heller.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Hej!
Jag fick en stor vattenläcka i min källare och när jag rensade ut de förstörda sakerna så hittade jag min hårddisk som tyvärr blivit felplacerad i flytten och hamnat med fel saker, den skulle alltså inte ens vara i källaren.
Den har tyvärr blivit fuktskadad och det innebär att mesta av min portfolio och tidigare fotojobb nu är borta.
Är detta något man kan få ersättning för på hemförsäkringen och isåfall hur värderar man det?
Är ändå en hel del timmar och slit man lagt på arbetet och som jag nu inte heller kommer kunna få betalt för i framtiden heller.
Hur länge sedan är det? Det tar tid att torka ut så låt den ligga ett bra tag så kanske den kommer till liv igen.
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Men det som är förstört är troligen bara mekaniken, minneselementen borde ju inte skadas av vattnet. Kolla om du hittar något företag som kan rädda dina bilder. Tyvärr blir det inte gratis.

Och det finns något att tänka på: backup ! Flera stycken !
 
ANNONS