Annons

Förvaringsboxar för batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar Fahlström

Aktiv medlem
Alla som har hanterat små reservbatterier i AAA och AA storlek vet att de verkar ha en inbyggd motor och är bökiga att bära med sig.

För flera år sedan så hittade jag små praktiska batteriboxar i Japan men de jag hitintills sett här i Europa har varit ganska klumpiga. Men nu råkade jag på helt perfekta sådana för ett utomordentligt rimligt pris. Det är Biltema som säljer små plastetui för två eller fyra batterier till ett pris av 10 kronor per styck.

Rekommenderas!

Håller med, hittade dessa för drygt ett halvår sedan och det är ett suveränt sätt att hålla koll/ordning på sina batterier.
Jag har också lagt in en lapp i lådan som det står laddade på ena sidan och förbrukade på den andra så är det lätt att hålla isär dem (går också att läsa genom plastlådan).

/PG

På fotomässan såg jag att Hama har bra förvaringsaskar för AA-batterier. De ryms åtta stycken AA i dem.

Själv använder jag de gula förvaringsaskar man får Kodachrome-diorna levererade i. Rymmer elva batterier. Klipper man bort mellanväggen i mitten får man i tolv batterier.

Jag använder en såndär liten ask man har fiskedrag i, den fungerar men passar inte helt perfekt, det skramlar litegrann.

Den där asken Biltema säljer ska jag ta och titta på.

Själv använder jag gummiband i grönt/rött, för att hålla koll på vilka som är använda eller inte....

// Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto