Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

F-n också..hatar minolta...

Produkter
(logga in för att koppla)

ForEvo

Avslutat medlemskap
Nu är jag less, överj-vligt less.

Började med att jag köpte en 7i först, funkade fin fint en vecka, sen började lcd skärmen att flimra, vitt ljus gav blå streck över skärmen men bilderna blev som vanligt.
Den sålde jag fort igen.

Köpte mig då en beggad A1, har funkat fin fint i 1månad..tills idag...
har nu fått detta:
http://www.konicaminoltasupport.com/Svenska.importantnotice_sw.0.html

Vad ska jag göra?
Minolta lär väl knappast reparera det där då kameran är "gammal" nu och jag har inget kvitto.

Vad kan det kosta att laga?

Eller ska jag kasta den från 3:dje våningen o bussa hunden på resterna?

Blir inget mer från minolta för min del...

Har du kontaktat Minolta?
Jag tycker det står ganska klart att om det finns reservdelar så kommer de att reparera kameran utan kostnad för dig

"Konica Minolta reparerar kostnadsfritt alla kameror av ovanstående modeller som är behäftade med detta fel. Den kund som har en kamera behäftad med felet ombeds kontakta Konica Minoltas servicecenter i sitt land.

Konica Minolta ber om ursäkt för de olägenheter och problem som detta fel kan ha orsakat. Vi avser att åtgärda felet så snart som möjligt; reparationstiden påverkas dock av tillgången på reservdelar. Kunder som redan har fått en av ovanstående modeller reparerade för detta fel utom garantin ombeds kontakta Konica Minoltas servicecenter i sitt land."

ForEvo skrev:
Nu är jag less, överj-vligt less.

Började med att jag köpte en 7i först, funkade fin fint en vecka, sen började lcd skärmen att flimra, vitt ljus gav blå streck över skärmen men bilderna blev som vanligt.
Den sålde jag fort igen.

Varför sålde du 7i? Hade du ingen garanti på den?

mvh
cf

Angående din 7i som gav blåa streck på skärmen vid vitt ljus men som inte syntes på bilden. Exakt likadant är det på min Canon Powershot A85, antingen har båda samma fel eller så uppkommer det fenomenet på flera olika digitalkameror.

Re: Re: F-n också..hatar minolta...

Contax skrev:
Varför sålde du 7i? Hade du ingen garanti på den?

mvh
cf

Framför allt får man ju hoppas att den som köpte den inte utnyttjar sina rättigheter enligt köplagen och kräver trådskaparen på reparationskostnaderna.

Att sälja begangade saker som är trasiga utan att tala om det är näst intill bedrägeri.

Re: Re: Re: F-n också..hatar minolta...

Dajo skrev:
Framför allt får man ju hoppas att den som köpte den inte utnyttjar sina rättigheter enligt köplagen och kräver trådskaparen på reparationskostnaderna.

Att sälja begangade saker som är trasiga utan att tala om det är näst intill bedrägeri.

Håller med!

Re: Re: Re: F-n också..hatar minolta...

Dajo skrev:

Men tror du jag sålde kameran utan att berätta om felet?

Herregud snacka om förtal att börja anklaga mig för att ha sålt en kamera med konstig lcd till någon.

Det har förövrigt inget med tråden att göra utan det jag vill veta nu är hur jag ska fixa min A1 då jag vill behålla den.

Förövrigt så verkade det vara glapp i kabeln till skärmen på 7i alltså inte något lcd fel, om man tryckte på "chassit" på baksidan så försvann flimret.

Re: Re: Re: Re: F-n också..hatar minolta...

ForEvo skrev:
Men tror du jag sålde kameran utan att berätta om felet?

Herregud snacka om förtal att börja anklaga mig för att ha sålt en kamera med konstig lcd till någon.

D

Du har rätt. Jag skrev mitt inlägg utan tillräckligt med information.
Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig.

Hur som helst är det kul att höra att det finns en del ärliga personer på begagnatmarknaden.

Det finns många som säljer sina trasiga prylar och sedan rycker på axlarna när köparen inte får det att fungera.
Med det i tankarna "läste" jag saker i ditt inlägg som inte stod där...

Re: Re: Re: Re: Re: F-n också..hatar minolta...

Dajo skrev:
Du har rätt. Jag skrev mitt inlägg utan tillräckligt med information.
Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig.

Hur som helst är det kul att höra att det finns en del ärliga personer på begagnatmarknaden.

Det finns många som säljer sina trasiga prylar och sedan rycker på axlarna när köparen inte får det att fungera.
Med det i tankarna "läste" jag saker i ditt inlägg som inte stod där...

Jag blev ju själv blåst med 7i kameran men det betyder ju inte att jag själv på något sätt bidrar och säljer vidare den trasig.

Det är jävligt synd att det finns människor som kan leva med sådant på samvetet.

Helt förjävligt i min åsikt, speciellt när en köpare kanske inte har råd och har verkligen sparat pengar och är jätteglad och får helt plötsligt en trasig pryl i händerna som man lika gärna kan kasta.

Dock var ju felet på kameran något litet glapp bara för i sökaren samt på bilderna var ju allting som det skulle, vara bara att skärmen kunde flimra lite då o då men försvann om man tryckte på ett ställe på huset.

Men det finns ju värre saker som te.x med A1:an nu, det är nog knappast något man lagar själv :(

ANNONS
Götaplatsens Foto