Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

F100 fel

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Råholm

Avslutat medlemskap
Hepp hepp!

Funderar på att uppgradera från 801an och skaffa en F100 och har tittat en del på ebay och blocket.
En del som är defekta kan gå riktigt billigt, förklaringen brukar vara att det står error i LCDn när objektivet fästs.

Har nån koll på om det kan vara nåt specifikt fel, jag menar om det är något som brukar gå sönder på F100an?

Det borde vara att slutaren lagt av och hängt sig tror jag. Har aldrig behövt byta detta själv, så vet inte exakt vad det skulle gå på, men slå en signal till Lasses Kameraservice och fråga! :)

Varför ska du bry dig om trasiga exemplar?

Även de som är felfria och i snyggt skick är billiga.
Kanske 1000kr?

Är det slutaren kan jag tänka mig att det blir ganska dyrt, har för mig att jag hört nångång att slutarbyte brukar hamna på 2000-3000 kr. Men det lönar ju sig att kolla upp.

Eon: Riktigt så billigt brukar de nog inte gå på, men tipsa gärna ifall du ser nån så billigt!

ANNONS
Götaplatsens Foto