Annons

Farliga barn

Produkter
(logga in för att koppla)

Roinew

Aktiv medlem
Bara en lite reflektion. Jag beställt en hård vattentät kameraväska från B&H. Jag fick min väska idag och bläddrade genom informationen som medföljde väskan.

Där står att väskan har "Lifetime guarantee against breakage or defects in workmanship....THE ABOVE GUARANTEE DOES NOT COVER SHARKBITE, BEAR ATTACK OR CHILDREN UNDER 5"

Det är bara att inse fakta, ser du ett barn under 5 - spring för livet.

/ Roine W

Roinew skrev:
....THE ABOVE GUARANTEE DOES NOT COVER SHARKBITE, BEAR ATTACK OR CHILDREN UNDER 5"

Det är bara att inse fakta, ser du ett barn under 5 - spring för livet.

/ Roine W
Å så skrattar man som ett tok åt det fast det egentligen är en skrämmande formulering..

Skattar mig lycklig iaf som lyckats ha utrustning och väskor hela alla år då. På söndag blir barnet här 5 men kanske borde väskor och sånt få ligga inlåst i morgon;)

Du kan ge dig den på att det händer saker annars :p

Hehe, jag kan nog säga att det där med barn under 5 stämmer precis. Jag åt bävernylon till frukost, andra "oförstörbara" kläder till lunch och resten av inredningen såsom bokhyllor, väggar, dörrar och videoapparater till middag.

Några vi kände lärde sig att man MÅSTE ha bokhyllorna väggfasta när jag kommer på besök.

Iofs var det här över 20 år sen, jag har blivit rätt mycket lugnare sen dess. ;)
Klättrar iaf inte på väggerna längre.

Så är det ;)

Eller som när min 14-åring var 12 och berättade för mig att "ja, mamma och pappa, när jag fyller 13 och blir tonåring, då tar det hus i h-e-l-v-e-t-e" på fullaste allvar.

Jag har aldrig skrattat så mycket som då! Som tur var blev det nu inte så utan hon är fortfarande ganska from, om än lite tjurskallig då och då :))

När det gäller formuleringarna i garantin tro jag att det är en gimmick grej för jag har en ficklampa som hade samma undantag i garantin.

ANNONS
Götaplatsens Foto