Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Feedback på Fotosidans nya navigering/form

Produkter
(logga in för att koppla)

reboot81

Aktiv medlem
20min brainstormande. Rent spontant.

Vad jag tycker om rent generellt: less is more: visa lite, ge mig detaljkontroll i undermenyer.
Tydligt. Gör sidan övertydlig, höj kontrast. Jag sitter ibland ute i solen och läser forumet. Eller på ett skakigt tåg.
Konsekvent. Jag kan just här hitta fem olika typsnitt, varav Arial står för 99%, men i flera varianter.
Varför högerställa vissa saker?

Måste jag använda ≣ (menyknappen uppe till vänster) när jag har en dator med mus?

Nuförtiden klumpas eposta sidan och lägg upp på sociala medier oftast i en funktion: Dela.

Forumtrådens rubrik är svårfunnen, långt ut till höger. Dessutom passar den dåligt för långa rubriker.

Varför är inte "Koppla produkter" eller "tagga" under ämnesverktyg?

Pilen till "Visa första olästa" är gul och till vänster om dess text/rubrik. Andra pilar är silvergrå och till höger om text/rubrik.

Längst upp står det "Forum". I breadcrumbsen två snäpp ner står det "Fotosidans forum". Redundant info.

"« Föregående ämne | Nästa ämne »" är "POINTING DOUBLE ANGLE QUOTATION MARK"
på andra ställen bläddrar man framåt/bakåt med pilar.

Vissa element på sidan är avrundade, inte alla.

SÖK I FORUM (förlåt att jag skriker) har en knapp som heter "Sök". Sök i en tråd har en knapp, som ser annorlunda ut och heter "Ok".


Tack för att ni förbättrar sidan!
 

Bilagor

Wiking 1

Aktiv medlem
Alldeles för många klicka för att komma dit man skall. Nu tre klick för att se bilderna i en pool. Detta håller ju inte.
 

A.Dent

Aktiv medlem
Nu är det ännu mer kontrastlöst i raden ovanför varje inlägg där tid och #xx står. Grått på ljusgrått. Det är betydligt långsammare och jobbigare att läsa även inomhus på en bra skärm. Troligen oläsligt utomhus.
 

Tbirder

Aktiv medlem
Jag kan förstå att det är en balansgång mellan att få en ren design och att underlätta med direktlänkar från förstasidan. Men personligen tycker jag som flera andra här, att det blir blir väldigt många klick för att komma till sina grupper. Tre klick för att komma till en grupp, tre klick för att komma till en annan, osv. Man kan tycka att det är ett i-landsproblem, men jag försöker bara ge lite konstruktiv kritik :)

Allra smidigast tycker jag det var innan förra ändringen, då man hade direktlänkar till sina grupper i högerkanten. Ett klick till en grupp, ett klick för att komma till nästa. Det fungerade för övrigt precis lika smidigt på surfplattan som i datorn :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag kan förstå att det är en balansgång mellan att få en ren design och att underlätta med direktlänkar från förstasidan. Men personligen tycker jag som flera andra här, att det blir blir väldigt många klick för att komma till sina grupper. Tre klick för att komma till en grupp, tre klick för att komma till en annan, osv. Man kan tycka att det är ett i-landsproblem, men jag försöker bara ge lite konstruktiv kritik :)

Allra smidigast tycker jag det var innan förra ändringen, då man hade direktlänkar till sina grupper i högerkanten. Ett klick till en grupp, ett klick för att komma till nästa. Det fungerade för övrigt precis lika smidigt på surfplattan som i datorn :)
Det är inte länkarna till vänster här "mina grupper" du menar? http://www.fotosidan.se/groups/index.htm
 

togge01

Avslutat medlemskap
Vid första besöket kände jag mej lite vilsen, men man lär sej ganska fort. t.ex Galleri FS. Klicka på dom 3 strecken till vänster om texten Fotosidan klicka sedan på pilen tillhöger om texten Bilder då hittar du Galleri FS.
edit: Jag antar att Nya bilder motsvarar tidigare Alla nya bilder.
 

Göran Ebenhart

Ny medlem
Alla nya bilder?

Jag saknar "Alla nya bilder!"
Det är många bilder som inte läggs upp i pooler och bildkritik. Med andra ord, många bilder som man missar! Bör finnas med tycker jag. Att det finns reklam på startsidan är väl ok. men inte på bildsidan. Väldigt irriterande och det känns som bilderna kommer i andra hand. Nu känns det bara rörigt. Mvh: Göran
 

nonno

Aktiv medlem
Nya kommentarer

Oj, vad jag får leta efter länken "Nya kommentarer" varje gång jag loggar in på sidan. Jag vill framföra önskemål att den länken också går att hitta under "hamburgaren" som en av länkarna i Bilder. Det skulle bli så mycket enklare att hitta då. Skulle det vara möjligt att lägga den även där?
/Nonno
 

NikonFX

Aktiv medlem
Kan inte förstån varför underrubriken "Nyheter Bilder Grupper Forum Bloggar Fotosidan Magasin TV Köp & Sälj Prylar Butik" bara finns på förstasidan och inte på övriga sidor. Med nuvarande upplägg blir det väldigt omständligt att navigera. Att gå från en undersida till en annan är på tok för krångligt vilket förtar hela upplevelsen med att använda FS.

Att diskussionerna under "Senaste foruminlägg" har så stort radavstånd och hamnar så längt till höger känns också väldigt konstigt.
 

Paliswe

Avslutat medlemskap
I bilden Senaste inlägg återkommer trådarna på nästa datum om det var ett inlägg där också. Det är ju samma tråd man når och senaste inlägget är ju med även om det är en länk från föregående dag. Skippa dubbletterna så ser man fler länkar.
Sen instämmer jag i tidigare inlägg om radavstånd på den sidan, det är ett väldigt skrollande.
 

Peddan L

Ny medlem
Fotografer

Innan kunde man söka på medlemmar och vilka som var nya och inloggade.
Är detta borttaget nu?

Jag hittar inte det

Med vänlig hälsning
Peter
 

PiaML

Ny medlem
Galleri FS

Många klickbara ord har försvunnit ex Galleri FS, mest kommenterade, röstade bilder, tävlingar mm. Jag saknar dessa. / Pia
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Många klickbara ord har försvunnit ex Galleri FS, mest kommenterade, röstade bilder, tävlingar mm. Jag saknar dessa. / Pia
Stämmer att en del fallit bort och det är inte meningen. Galleri FS, Tävlingar, Alla nya bilder är nu tillbaka. Skall kolla övriga länkar också!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Kan inte förstån varför underrubriken "Nyheter Bilder Grupper Forum Bloggar Fotosidan Magasin TV Köp & Sälj Prylar Butik" bara finns på förstasidan och inte på övriga sidor. Med nuvarande upplägg blir det väldigt omständligt att navigera. Att gå från en undersida till en annan är på tok för krångligt vilket förtar hela upplevelsen med att använda FS.

Att diskussionerna under "Senaste foruminlägg" har så stort radavstånd och hamnar så längt till höger känns också väldigt konstigt.
Du navigerar med "hamburgaren" upp till vänster. Där hittar du genvägar till andra del av sidan.
 
ANNONS