Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel på CF kortet

Produkter
(logga in för att koppla)

Chrillan04

Aktiv medlem
Kameran är helt ok efter & under användande men när jag efter varierande tid skall använda kameran igen står det E som i error på kameradisplayen där antalet kort skall stå. Alltså error på CF kortet, tar jag ut kortet och sätter in det igen fungerar kameran normalt tills den får ligga oanvänd ett tag då E dyker upp igen.

Någon som känner igen fenomenet, är detta en förvarning om en framtida krasch eller vad kan detta bero på?

Christian

Vilket märke är det? Uppenbarligen något fel, så bäst är väl att skicka den till återförsäljare eller motsv. och begär att få det fixat....

barret skrev:
Vilket märke är det? Uppenbarligen något fel, så bäst är väl att skicka den till återförsäljare eller motsv. och begär att få det fixat....

Sandisk Ultra 512mb, och när jag tänker efter så kanske E,t ser likadant ut som när kortfacket är tomt, alltså Empty....?

Kameran verkar tappa kontakt med kortet på något sätt, skall prova med ett annat kort och se om det är samma med det. Det kan ju vara kameran som är konstig också...

Troligen är det kortet som pajat. Hade något liknande med ett Lexar-kort som dom bytte ut åt mig.

ANNONS
Götaplatsens Foto