Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Felmeddelanden på D80

Produkter
(logga in för att koppla)

jofawe

Aktiv medlem
Hej!

Jag har börjat få lite skumma felmeddelanden i displayen på min D80..

När jag har till exempel blixten (SB-600) och Objektivet (Sigma 18-50/2.8) på samt batterigreppet så kan jag få följande felmeddelanden:

Det står antingen Err, Off eller F--..

Kan det börjat bli glapp i objektivfattningen?
Felet uppträder bara ibland nämnligen..

Kameran är köpt i november 2006 och har enligt ett exifprogram 21000 exponeringar på nacken.

Du har väl en bruksanvisning precis som jag så därför bryr jag mig inte om att titta men jag vill minnas att för att lösa ett problem slår du av och på autofokusen. Och det uppstår pga dålig kommunikation med objektivet, ja!

MagnusBerg skrev:
Du har väl en bruksanvisning precis som jag så därför bryr jag mig inte om att titta men jag vill minnas att för att lösa ett problem slår du av och på autofokusen. Och det uppstår pga dålig kommunikation med objektivet, ja!

Tack för det.. men jag har redan kollat i bruksanvisningen.. hade du gjort detsamma hade du sett att det inte står något om varken Err eller Off .. sådetså!

Kan någon annan hjälpa mig?

Det funkar förövrigt inte att stänga av och på kameran!

ANNONS
Götaplatsens Foto