zeldawashere
Aktiv medlem
Hej, hade fotat upp en rulle i en Chinon som jag köpt på Tradera och när jag skulle till att snurra tillbaka filmen ( först gick det lite trögt som det ska, och sedan släppte det och man liksom bara vevade och vevade hur mjukt som helst) så upptäckte jag sedan att rullen hade kapats av och gått sönder inne i kameran. Hur tusan kan sånt hända? En filmrulle är ju rätt så slitstark, det är ju inte så att man kan ta en i händerna och dra sönder den hur lätt som helst.
Har aldrig framkallat film med den här kameran förut, och filmen var av märket Lomography, om det nu har någon betydelse. Så vet inte om det är kameran, rullen, eller min teknik som det var fel på? Kan jag ha gjort något fel så att rullen hamnat snett i kameran eller är det något annat?
Det var alltså rätt grymma semesterminnen som förstördes så den här gången fotar jag bara meninglösa axelryckningsbilder ifall samma sak skulle hända igen. Döh.
Har aldrig framkallat film med den här kameran förut, och filmen var av märket Lomography, om det nu har någon betydelse. Så vet inte om det är kameran, rullen, eller min teknik som det var fel på? Kan jag ha gjort något fel så att rullen hamnat snett i kameran eller är det något annat?
Det var alltså rätt grymma semesterminnen som förstördes så den här gången fotar jag bara meninglösa axelryckningsbilder ifall samma sak skulle hända igen. Döh.