Annons

Filma med 550d samt 5d mk2

Produkter
(logga in för att koppla)

Betacam_SP

Aktiv medlem
Att filma med Canon systemkameror ger en fantastisk bildkvalitet.. Framförallt på ff kamerahus.
Om man vill plocka ut signalen via hdmi för användning i tex bilxmixer så får man en bild som inte går att använda. Både i 550d och 5d mk2. Varför?
 

apersson850

Aktiv medlem
Inte för att jag försökt. Jag spelar inte in speciellt mycket video. Men jag läste en del om det här när kamerorna kom. Såvitt jag begrep var det så att HDMI ut var tänkt att återge vad du ser på kamerans display, inte gå till en extern inspelare.
En nyare kamera, som 1DX Mark II, ska mata ut full HD (1920*1080), står det i manualen.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Att filma med Canon systemkameror ger en fantastisk bildkvalitet.. Framförallt på ff kamerahus.
Om man vill plocka ut signalen via hdmi för användning i tex bilxmixer så får man en bild som inte går att använda. Både i 550d och 5d mk2. Varför?
Magic Lantern tillåter att du sparar filmer i råformat på kortet. Kanske ett bättre alternativ? Åtminstone för 5D II.
 

nivas

Aktiv medlem
Magic Lantern tillåter att du sparar filmer i råformat på kortet. Kanske ett bättre alternativ? Åtminstone för 5D II.
Du tror inte att det blir lite svårt att livemixa video om man ska gå via minneskortet?
Jag kommer inte ihåg anledningen till varför de äldre kamerorna inte har full kvalitet på HDMI-utgången, men svaret finns någonstans på nätet.
 

apersson850

Aktiv medlem
Det svar jag hittade var att man tänkte sig då HDMI ut för en monitor, som monteras på riggen man sätter kameran i när man ska filma. Inte att HDMI skulle gå till en extern inspelare.
 
ANNONS