Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter med en diameter på 24mm...

Produkter
(logga in för att koppla)

Svänglyse

Avslutat medlemskap
Var finner man såna, månntro?

BHphotovideo.com har ett antal, men leverans-
tiden på 6-10 veckor känns för lång.

Jag har svårt att finna dessa små till försäljning.
Är det någon som har goda råd eller tips jag kan
använda mig av i jakten på dessa småttingar?

Om du vet vem som tillverkar dem kan nog vilken fotobutik som helst (som har märket i sitt sortiment) beställa hem dem. Fast det tar nog lika lång tid.

Vad ska du ha så små filter till?

Båda de tyska filtertillverkarna B+W och Heliopan gör 24 mm filter. Sortimentet är dock begränsat, framför allt B+W's. De verkar endast ha UV-, skylight- och gråfilter. Heliopan har fler typer.

Min erfarenhet av att beställa B+W- och Heliopanfilter, som inte finns på lager hos importören, är att man får besked om 3-4 veckors leveranstid, men att det snarare tar 5 veckor. Det är dock ganska länge sen jag senast beställde något filter, så det är kanske andra tider som gäller idag.

Olle

Mitt nyförvärv – en liten analog mätsökarkamera vid namn Rollei 35 – har så liten filterstorlek. Pytte petit. :)

Det låter som att jag måste specialbeställa med 5-6 veckors leveranstid i vilket fall som helst.
Tack för svaren! Då vet jag.

Ha en skön solig lördag.

Var finner man såna, månntro?

BHphotovideo.com har ett antal, men leverans-
tiden på 6-10 veckor känns för lång.

Jag har svårt att finna dessa små till försäljning.
Är det någon som har goda råd eller tips jag kan
använda mig av i jakten på dessa småttingar?

Tittade in hos l-foto i Vansbro. Det enda som fanns var ett UV 24mm ändå har han det mesta av analogt. Ta en kontakt med honom han har kanske ide'er ändå. http://www.l-foto.se/

ANNONS
Götaplatsens Foto