Annons

Finns det några prisvärda 35mm filmkameror som massan inte känner till?

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Jag tror inte att det är något större fel på din kamera. Det är rätt svårt att jämföra ljudnivåer när man inte har apparaterna sida vid sida.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag hör inget ringande ljud, eller vad det var du skrev förut. Jag tycker det låter väldigt likt min OM-1N.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Jag sneglade på Chinon innan jag köpte en Pentax ME. Chinon var en budgetkamera i jämförelse.
Jag vet inte vad som gjorde det men jag fick inte någon riktig stuns i bilderna och med ME:n förrän jag "hittade hem" till Nikon (FM).
Nikon FM var väl pressfotografernas favorit en tid när den kom. Jag har en sådan som jag köpte sprillans ny 1980 från Tokyo. Nu har jag hittat tillbaka till just den kameran när jag plåtar analogt. Så enkel , så bra! Klickar aldrig! ;-)
 

Peeter Reep

Aktiv medlem
Köpte en Minolta Dynax 5 ny 2001 eller 2002 som jag använder än idag.
Jag är väldigt nöjd med den, och den har aldrig krånglat.

Idag har jag samlat på mig en liten mängd med analoga systemkameror, samt div kompaktkameror.

Köpte några Olympus trip 35 för en månad sedan, varav jag har provat en. Har inte fått mina bilder framkallade än, men det ska bli intressant att se resultatet. En väldigt trevlig kamera.
Liten och lätt.

Min senaste 35 mm kamera är en Leica M3 ds. Har ej heller framkallat mina filmer från den, men jag är väldigt förtjust i hur Leican fungerar. Hur enkla alla inställningar är, samt väldigt trevlig att ladda med film.

En del har sagt att den är svår att ladda, men det förstår jag inte. Dock tar det lite längre tid förstås, men jag har sällan bråttom.
 
ANNONS