Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Finns det skydd för skärmen på en...
- Trådstartare Ribbe
- Start datum
Curt L
Aktiv medlem
RolandM
Aktiv medlem
Ribbe skrev:
Är det någon som vet något skydd som man kan sätta på skärmen på baksidan på en 350D? Jag vill helst att den ska bli skyddad från repor och annat...
Mvh Rikard
Räcker inte det plasskydd som sitter framför skärmen på EOS 350D? Jag har använt dess föregångare 300D i mer än två år och inte tusan har den blivit repad till oigenkänlighet än mindre har en enda repa hindrat mig från att se vad det visas på skärmen. Kameran har hanterats oömt, hängd över axeln. Den har åkt i golvet, den har rullat runt på golvet i bilen, den har använts i ur och skur. Den har gjort ca 50 000 exponeringar.
Därför är jag säker på att extraskydd för bildskärmen är en helt onödig utgift.
David-Lönnberg
Aktiv medlem
kolla på http://www.shiftlenses.com/ under produkter och sedan LCD cap
Ribbe
Aktiv medlem
Re: Re: Finns det skydd för skärmen på en...
Va? Nu förstår jag ingenting. Sitter det redan ett skydd på kärmen som man kan byta ut? Jag ser inget extra skydd som det t.ex. sitter på nikon d70RolandM skrev:
Räcker inte det plasskydd som sitter framför skärmen på EOS 350D?
RolandM
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Finns det skydd för skärmen på en...
Nej det sitter inget extra skydd (dock sitter det ett skydd i form av en transparent mjukplastbit), ska det bytas ut så görs det på verkstad, men jag ser inte behovet av att ha ett extra skydd, såvida man inte ska slå i tältspik med kamerans bildskärm.
Ribbe skrev:
Va? Nu förstår jag ingenting. Sitter det redan ett skydd på kärmen som man kan byta ut? Jag ser inget extra skydd som det t.ex. sitter på nikon d70
Nej det sitter inget extra skydd (dock sitter det ett skydd i form av en transparent mjukplastbit), ska det bytas ut så görs det på verkstad, men jag ser inte behovet av att ha ett extra skydd, såvida man inte ska slå i tältspik med kamerans bildskärm.
Ribbe
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Finns det skydd för skärmen på en...
Är det samma plastbit som på 300D? Jag tänkte bara på hur länge kommer de har sånna här plastbitar i lager som de kan byta ut?
RolandM skrev:
Nej det sitter inget extra skydd (dock sitter det ett skydd i form av en transparent mjukplastbit.
Är det samma plastbit som på 300D? Jag tänkte bara på hur länge kommer de har sånna här plastbitar i lager som de kan byta ut?
RolandM
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Finns det skydd för skärmen på en...
Hur länge Canon kommer att lagerhålla plastbitarna kan jag inte svara på. Kanske kan menigheten här på Fotosidan berätta hur ofta plastbiten har bytts ut. Sannolikt är det samma konstruktion.
Baserat på den erfarenhet jag har av hur Canon EOS 300D har fungerat, så är ett extra skydd av displayen en omotiverad utgift.
Ribbe skrev:
Hur länge Canon kommer att lagerhålla plastbitarna kan jag inte svara på. Kanske kan menigheten här på Fotosidan berätta hur ofta plastbiten har bytts ut. Sannolikt är det samma konstruktion.
Baserat på den erfarenhet jag har av hur Canon EOS 300D har fungerat, så är ett extra skydd av displayen en omotiverad utgift.